  • 1. Data: 2021-03-17 16:08:18
    Temat: Dyscyplinarki
    Od: Kviat

    Ale nie mam złudzeń, że coś z tego wyniknie, dopóki reżim nie zostanie
    odsunięty od władzy.

    https://www.rpo.gov.pl/pl/content/rpo-dyscyplinarki-
    dla-policjantow-za-nielegalne-zatrzymanie-zwiazkowco

    "Rzecznik wnosi o dyscyplinarki dla policjantów"

    "Sąd uznał za nielegalne, niezasadne i nieprawidłowe zatrzymanie
    działaczy Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza,
    którzy w październiku 2020 r. jechali do Warszawy na protest w sprawie
    aborcji
    Według sądu nie było żadnych przesłanek do ich zatrzymania - policja
    twierdziła, że w ogóle nie doszło do zatrzymania w myśl przepisów
    Prawo nakazuje policjantom działanie w granicach prawa i na jego
    podstawie oraz respektowanie godności ludzkiej i przestrzeganie praw
    człowieka
    Dlatego wobec policjantów z tej sprawy istnieją ustawowe podstawy do
    pociągnięcia ich do odpowiedzialności dyscyplinarnej"
    (...)
    "Odpowiedź KSP dla Rzecznika ograniczyła się do opisu stanu faktycznego
    i podstaw czynności funkcjonariuszy. Według KSP osoby te ,,nie były
    zatrzymane".
    - Twierdzenie, że osoby, wobec których podjęto interwencję, nie były
    zatrzymane, w sposób oczywisty nie odpowiada faktom - wskazał RPO
    Komendantowi Stołecznemu Policji."
    (...)
    "26 stycznia 2021 r. Sąd Rejonowy w P. rozpoznał zażalenie na to
    zatrzymanie. Orzekł prawomocnie, że czynności polegające na zastosowaniu
    środków przymusu bezpośredniego, a następnie pozbawieniu wolności
    poprzez przewiezienie do komendy - gdzie pozostawali przez kilka godzin
    nie mogąc samodzielnie, zgodnie ze swoją wolą decydować o miejscu
    swojego pobytu - stanowiły w istocie zatrzymanie. Zatrzymanie to sąd
    uznał za nielegalne, niezasadne i nieprawidłowe."
    (...)
    " Z art. 132 ust. 3 pkt 4 ustawy o Policji wynika natomiast, że
    naruszenie dyscypliny służbowej polega na przekroczeniu uprawnień
    określonych w przepisach prawa. A to stwierdził już Sąd Rejonowy.

    Orzeczenie to oznacza, że doszło do naruszenia wolności osobistej osób
    zatrzymanych określonej w art. 41 ust. 1 Konstytucji RP, zaś
    interweniujący policjanci naruszyli fundamentalną w demokratycznym
    państwie prawa zasadę wyrażoną w art. 7 Konstytucji, zgodnie z którą
    organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.

    Zgodnie z ustawą o Policji policjanci w toku wykonywania czynności
    służbowych mają obowiązek respektowania godności ludzkiej oraz
    przestrzegania i ochrony praw człowieka. A funkcjonariusz ślubuje służyć
    wiernie Narodowi i chronić ustanowiony Konstytucją porządek prawny,
    który obejmuje również sferę konstytucyjnych wolności przysługujących
    jednostce. Niedopełnienie tego obowiązku wynikającego ze złożonego
    ślubowania stanowi także naruszenie dyscypliny służbowej.

    W sprawie tej zachodzą więc ustawowe podstawy uzasadniające pociągnięcie
    funkcjonariuszy doo odpowiedzialności za popełnione przewinienia
    dyscyplinarne.

    Rzecznik wnosi zatem o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec
    funkcjonariuszy z tej sprawy."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-03-17 17:00:13
    Temat: Re: Dyscyplinarki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 16:08, Kviat pisze:
    > Ale nie mam złudzeń, że coś z tego wyniknie, dopóki reżim nie zostanie
    > odsunięty od władzy.

    Moim zdaniem możesz się zdziwić. Pozbawienie wolności samo w sobie jest
    przestępstwem. Zupełnie nie rozumiem, czemu rzecznik wnosi o
    postępowania dyscyplinarne. To pewnie też, ale przede wszystkim karne. I
    już nie chodzi o sam fakt zatrzymania i jego podstawy, tylko braku
    protokołu zatrzymania. Oni nie byli w ogóle zatrzymani. Oni zostali
    pozbawieni wolności. Zatrzymanie, to instytucja powodująca, że
    pozbawienie wolności jest legalne. Z tym, że jest to połączone ze
    sporządzeniem protokołu.

    Gdyby był protokół, to można by było dopiero wówczas się zacząć
    zastanawiać na ile zatrzymanie było zasadne. No i tu już można by
    rozważać postępowanie dyscyplinarne, czy karne z 231kk.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-03-17 17:17:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zupełnie nie rozumiem, czemu rzecznik wnosi o
    > postępowania dyscyplinarne. To pewnie też, ale przede wszystkim karne.

    Dlatego, że na karnym łapę trzyma ziobrokurator.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-03-17 17:24:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > dyscyplinarne.
    >
    > Rzecznik wnosi zatem o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec

    Podobne sankcje powinny spotkać policjantów wykonujące nielegalne
    rozkazy nie wiadomo czyje (dowodzący przed sądem stwierdził, że rozkazów
    nie wydawał), którzy napadli na ludzi z 24 października. Już ok 300
    wyroków (niektóre sprawy są jeszcze w toku) jako niezasadne zatrzymanie,
    w tym duża część dodatkowo jako nielegalne i nieprawidłowe.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 5. Data: 2021-03-17 19:14:48
    Od: Kviat

    > Moim zdaniem możesz się zdziwić.

    Obym się zdziwił.

    > Pozbawienie wolności samo w sobie jest
    > przestępstwem.

    Czyli złapaliście tych funkcjonariuszy, którzy trzymali w kotłach
    pokojowo protestujących ludzi, którzy nie byli agresywni i nie łamali
    prawa? Tych, co skuwali kajdankami ludzi którzy niczego złego nie
    zrobili i nie popełnili żadnego wykroczenia czy przestępstwa, pryskali
    gazem, wsadzali do radiowozów i wywozili na drugi koniec miasta, a potem
    kazali tym ludziom robić nago przysiady też złapaliście?
    A co z tymi, którzy po cywilnemu teleskopowymi pałami bili kobiety?
    W którym areszcie siedzą?

    > Zupełnie nie rozumiem, czemu rzecznik wnosi o
    > postępowania dyscyplinarne.

    Może dlatego, że policja sama nie potrafi złapać przestępców i chce ich
    zmotywować żeby zajęli się robotą za którą płacą im obywatele?

    > To pewnie też, ale przede wszystkim karne. I

    No to do roboty. Na co czekacie? Na kolejne pismo od RPO?
    Wystarczy obejrzeć kilka dostępnych publicznie filmów w internecie i
    rozpoznać kolegów (niektórzy dla ułatwienia podają do kamery nazwisko,
    stopień, a czasem nawet z jakiej są komendy). Zapełnicie po brzegi
    areszty i statystyki wykrywalności wam się poprawią. Same zalety. Może
    jakaś premia za wykrywalność wpadnie?

> [...]
    > zastanawiać na ile zatrzymanie było zasadne. No i tu już można by
    > rozważać postępowanie dyscyplinarne, czy karne z 231kk.

    Zawsze można sprawdzić, czy powód wpisany do protokołu jest prawdziwy.
    Macie tyle do zrobienia, a nudzicie się pod pomnikami i pod domem prezesa.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2021-03-17 19:31:11
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Kviat w

    > Zawsze można sprawdzić, czy powód wpisany do protokołu jest prawdziwy.
    > Macie tyle do zrobienia, a nudzicie się pod pomnikami i pod domem prezesa.

    Załączam link do zdjęcia poglądowego przestępcy:
    <https://li0.rightinthebox.com/webp_desc_image/20170
    7/txowyt1500022730035.jpg?fmt=webp&com=1&v=1>
    To akurat jest typowy przestępca z okolic miasta POLICE...
    A tu taki dorastający przestępca:
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcTLHMytwsJEhtO48CnVtZWbfxEWpFusCxexT_8ljaAv1uhi7kI1
    gT_lahl3R3MP1AqoHyY_SZs&usqp=CAc

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2021-03-17 22:04:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 19:14, Kviat pisze:
    > Zawsze można sprawdzić, czy powód wpisany do protokołu jest prawdziwy.

    O ile istnieje protokół.

    > Macie tyle do zrobienia, a nudzicie się pod pomnikami i pod domem prezesa.

    My, tzn. kto? Bo ja pod żadnym pomnikiem się nie nudzę, a tym bardziej
    pod domem prezesa. Dlaczego zresztą miałbym sie w takich miejscach nudzić?

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-03-17 22:05:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 19:31, TomN pisze:

    > Załączam link do zdjęcia poglądowego przestępcy:

    Nazywanie przypadkowych osób przestępcami jest kiepskim pomysłem w mojej
    ocenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-03-18 11:46:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Mar 2021 17:17:50 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dlatego, że na karnym łapę trzyma ziobrokurator.

    Z osłupieniem przeczytałem, że ziobrotura pozwala sobie na szokujące
    działania:

    <<Ale krakowska prokuratura wzięła pod lupę także pracę policji podczas
    demonstracji. Chodzi o opisywane przez "Wyborczą" brutalne interwencje
    policjantów wobec panów Marcina i Piotra (nie znają się) w dniu 9 grudnia.
    Pan Marcin nie był czynnym uczestnikiem protestu, stał z boku na chodniku,
    przyglądając się zgromadzeniu na pl. Matejki (jego żona była wówczas w
    pobliżu na zakupach). W pewnym momencie, jak relacjonował, zauważył
    przedmiot leżący między butami. Gdy sięgnął po niego, został chwycony od
    tyłu za ręce przez policjantów, którzy zarzucili mu, że chciał ukraść
    policyjną czapkę. Żądali dowodu osobistego, którego nie miał przy sobie.
    Jak relacjonował, policjanci zaciągnęli go do radiowozu, wykręcili boleśnie
    ręce, założyli kajdanki. Został też przygnieciony do podłogi. Policjanci
    zdjęli mu kajdanki dopiero po podaniu personaliów. Na koniec usłyszał, że
    odpowie za kradzież policyjnej czapki, stawianie oporu, udział w
    nielegalnej demonstracji. Mężczyzna do dziś ma problemy z czuciem w
    wykręconej dłoni. Policja twierdzi, że mężczyzna miał chować czapkę pod
    kurtką, nie reagował na polecenia, był pobudzony.

    Podczas tej samej demonstracji policja zatrzymała także pana Piotra. Gdy
    policjanci szczelnym kordonem otoczyli grupę młodych ludzi, zamykając w
    tzw. kotle, jeden z funkcjonariuszy siłą, bez żadnego powodu wyciągnął go
    na zewnątrz. Mężczyzna opowiadał potem "Wyborczej", że był za szyję
    wleczony do radiowozu i przyduszany. - Nie mam wątpliwości, że była to
    próba zastraszenia - mówił potem.

    W zawiadomieniu, które trafiło do prokuratury jeszcze w grudniu, mec.
    Tomasz Banaś, reprezentujący obu mężczyzn, zarzuca policjantom
    przekroczenie uprawnień i spowodowanie uszczerbku na zdrowiu pana Marcina.

    Prokuratura po wielotygodniowej weryfikacji zdecydowała się w końcu na
    wszczęcie śledztwa w sprawie działań policjantów wobec obu mężczyzn. Jest
    prowadzone pod kątem przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy oraz
    spowodowania uszkodzeń ciała u pana Marcina

    - Mój klient dalej odczuwa konsekwencje zdrowotne, nie ma czucia w części
    dłoni - podkreśla mec. Banaś.>>

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26889408,l
    iderki-jesiennych-strajkow-stana-przed-sadem-policja
    -takze.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek