  • 1. Data: 2021-03-18 21:31:31
    Temat: Nie zdjąłem maseczki w banku
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Wszedłem do jednego z banków (dużego).
    Znalazłem się w pomieszczeniu obsługi wraz z innymi klientami i
    pracownikami banku.
    Było nas chyba ok 10 osób.
    Chciałem dokonać operacji bankowej. Położyłem przed pracownikiem dowód
    osobisty.
    Pracownik nakazał mi zdjęcie maski celem porównania mordy ze zdjęciem
    lub celem weryfikacji mojej osoby.
    Odmówiłem. Moim argumentem był fakt, że w chwili obecnej w
    pomieszczeniach użyteczności jakiejkolwiek należy chodzić w masce i za
    zdejmowanie maski lub innej ochrony grozi mi do 30.000 zł kary.
    Poza tym uważam, że takie zachowanie naraża mnie i inne osoby na
    zagrożenie covidem.
    Powiedziano, że mnie nie obsłużą bo nie mogą mnie zweryfikować.
    Ja miałem na twarzy normalną standardową maseczkę.

    Złożyłem skargę, reklamację.
    W reklamacji zamieszczono imię i nazwisko oraz adres osoby, która
    przekazała dowód osobisty.

    Uważam, że to bank nie potrafił zabezpieczyć pracowników i klientów
    podczas weryfikowania klienta tworząc właściwe i bezpieczne procedury.

    Czy mogę się upierać, że zdejmowanie maseczki w pomieszczeniach
    bankowych jest niezgodne z prawem i narażanie ludzi na covid?
    Czy mogę żądać wprowadzenia zmian w procedurach aby proces był bezpieczny?
    Czy mogę żądać przeprosin mojej osoby za stracony czas i próbę narażania
    mnie na zagrożenie biologiczne ze strony banku?
    Czy mogę upierać się o przyznanie mi racji, że bank chciał narazić mnie
    na karę w związku z nakazem zdejmowania maseczki?
    Czy zgłosić to do sanepidu albo innej (jakiej) jednostki kontrolnej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-03-18 22:07:26
    Temat: Re: Nie zdjąłem maseczki w banku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 21:31, kapitalikk pisze:

> [...]
    > na karę w związku z nakazem zdejmowania maseczki?
    > Czy zgłosić to do sanepidu albo innej (jakiej) jednostki kontrolnej?

    Możesz wszystko. Ktoś będzie miał niezły ubaw. Trochę śmiechu zawsze
    jest potrzebne. Tylko co z operacją bankową?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-03-18 22:25:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Możesz wszystko. Ktoś będzie miał niezły ubaw. Trochę śmiechu zawsze
    > jest potrzebne. Tylko co z operacją bankową?

    Ale zaraz zaraz...
    Czy w rozporządzeniu nie jest napisane, że należy w tej przestrzeni
    nosić? Mogę się mylić, ale o ile pamiętam, to jedyny dopuszczalny
    wyjątek, czyli odkrycia twarzy, jest w przypadku polecenia
    policjanta który chce ustalić czy to ta osoba z dokumentu
    tożsamości. Nic nie ma o bankach, cieciu z bramy i mleczarza.

    Absurd i luka w przepisach, ale jak ma czas, to niech sobie składa
    skargi. Wszyscy się pośmieją.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2021-03-18 23:08:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.03.2021 o 22:25, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > bankach, cieciu z bramy i mleczarza.
    >
    > Absurd i luka w przepisach, ale jak ma czas, to niech sobie składa

    W rozporządzeniu jest napisane:

    5. Odkrycie ust i nosa jest możliwe w przypadku:
    1) konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby, a
    także w związku ze świadczeniem danej osobie usług, jeżeli jest to
    niezbędne do ich świadczenia;

    Nic tu nie ma o policjantach.

    MJ

  • 5. Data: 2021-03-18 23:22:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Mylisz się.
    https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000036701.pdf
    Par. 25 ust. 5 pkt 1

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 6. Data: 2021-03-18 23:25:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski napisał(a) :

> [...]
    > 1) konieczności identyfikacji lub weryfikacji tożsamości danej osoby, a
    > także w związku ze świadczeniem danej osobie usług, jeżeli jest to

    A to przepraszam. Coś mi się pokiełbasiło.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 7. Data: 2021-03-19 01:59:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 22:25, Zbynek Ltd. pisze:
    > Absurd i luka w przepisach, ale jak ma czas, to niech sobie składa
    > skargi. Wszyscy się pośmieją.
    O tym piszę. Pracownik banku musisz się upewnić, od kogo przyjmuje
    zlecenie. Gość maseczki może nie zdjąć i bedzie mieć rację. Tylko nadal
    nie spowoduje to wykonania zlecenia :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-03-19 10:23:56
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Tylko nadal
    > nie spowoduje to wykonania zlecenia :-)

    No właśnie. Nie mogę wykonać operacji.

  • 9. Data: 2021-03-19 10:34:04
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 18.03.2021 o 23:22, WAM pisze:

    > Mylisz się.
    > https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000036701.pdf
    > Par. 25 ust. 5 pkt 1
    >
    > WAM

    Super.
    Wyjaśniłeś wszystko podając podstawę prawną.
    Mogą żądać zdjęcia maseczki aleeeeeee ....
    Powinni jednak zachować bezpieczeństwo higieniczne w przypadku takiej
    czynności i wprowadzić procedury zapewniające bezpieczeństwo klienta
    oraz systemy usuwające skutecznie z przestrzeni usługowej możliwość
    zarażenia się.
    Brak wentylacji, przewietrzania itp.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-03-19 10:56:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.03.2021 o 10:34, kapitalikk napisał:

> [...]
    > czynności i wprowadzić procedury zapewniające bezpieczeństwo klienta
    > oraz systemy usuwające skutecznie z przestrzeni usługowej możliwość

    Same maseczki i tak nic nie dają dobrego, bardziej szkodzą niż pomagają
    stosowane powszechnie.

    Więc lepiej by było się nie wygłupiać i ich nie nosić niepotrzebnie.
    Stosować tylko tam, gdzie mają sens. Czyli nosić je powinny osoby chore,
    jeśli muszą komunikować się z innymi, oraz osoby opiekujące sie osobami
    chorymi, w czasie przebywania z nimi.

    --
    http://zrzeda.pl