    From: "Edi" <W...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nasyp na drodze gminnej - czy legalny?
    Date: Sat, 22 Aug 2009 00:20:25 +0200

    Witam
    Mieszkam na wsi, jestem właścicielem łąki która graniczy z drogą gminna
    (gruntową, nie utwardzoną). W ostatnim czasie człowiek który zakupił łąkę
    tuż obok mojej wykonał na drodze gminnej nasyp. Nasyp jest wysokości około
    70cm od pierwotnego poziomu drogi (gruntu). Droga (teraz już nasyp) znajduje
    się pomiędzy moją łąką a rowem melioracyjnym. Uważam że taka zmiana w
    poziomie gruntu, tj podwyższenie poziomu drogi polnej jest dla mnie
    niekorzystna z uwagi na zmianę rozpływu wód. Na tym terenie często "wylewa
    woda" Sprawę zgłosiłem do Urzędu Gminy. Przyjechał pracownik Urzędu Gminy
    odpowiedzialny za drogi, zobaczył jak to wygląda. Powiedziałem mu że jedyne
    satysfakcjonujące mnie wyjście to likwidacja nasypu. Odpowiedział że
    porozmawia na ten temat z Wójtem i odezwie się. Dodatkowo napisałem pismo do
    Wójta Gminy z prośbą o interwencję w sprawie usunięcia nasypu.

    Proszę o podpowiedz. Jakie są wymagane prawem zgody czy pozwolenia na
    podwyższanie poziomu gminnej drogi gruntowej jak i na podwyższanie poziomu
    gruntu działki (w tym przypadku łąki sąsiada przyległej do drogi).
    Czy są jakieś inne urzędy niż Urząd Gminy które są powołane do tego by
    kontrolować takie poczynania jak podwyższanie poziomu drogi gminnej poprzez
    wykonanie nasypu, o ile mi wiadomo bez żadnych projektów, zgód, uzgodnień.

    Będę zobowiązany za pomoc.
    pozdrawiam