  • 1. Data: 2003-11-03 09:59:44
    Temat: naruszenie dóbr osobistych firmy
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ponieważ już raz miałem nieprzyjemności, o czym pisałem na tej grupie,
    zasięgam rady fachowców: czy autor (czyli ja) publikacji znajdującej się pod
    adresem http://megane.republika.pl może zostać z powodu tejże oskarżony o
    naruszenie dóbr osobistych? A jeśli tak, to jak wyrazić prezentowane treści
    by takich oskarżeń uniknąć?

    Jacek

    --
    Home Site http://jacniew.republika.pl

  • 2. Data: 2003-11-03 10:04:19
    Temat: Re: naruszenie dóbr osobistych firmy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ już raz miałem nieprzyjemności,

    Jakie?

    o czym pisałem na tej grupie,
    > zasięgam rady fachowców: czy autor (czyli ja) publikacji znajdującej się
> [...]

    Jeśli to fakty to mogą "naskoczyć" ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-11-03 10:11:59
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Jakie?

    No właśnie takie, że ich prawnik straszył, że podadzą mnie do sądu jak nie
    zaprzestanę. Ale wtedy tekst był zdecydowanie bardziej nacechowany
    emocjonalnie i pojawiało się w nim kilka określeń za które bym się nie
    obronił ("nie kupujcie w firmie X bo sprzedają buble..." itp) Oczywiście nie
    zrobili by tego, i pewnie nie mieli takiego zamiaru bo nie wyobrażam sobie
    jak ukrzyżowali by ich dziennikarze?

  • 4. Data: 2003-11-03 10:12:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek rzecze:
    [..]
    > adresem http://megane.republika.pl może zostać z powodu tejże oskarżony o
    > naruszenie dóbr osobistych? A jeśli tak, to jak wyrazić prezentowane treści
    > by takich oskarżeń uniknąć?

    Firma nie posiada dóbr osobistych bo nie jest osobą.

    A co do strony jeśli podaje fakty, które potrafisz potwierdzić to nie ma
    żadnego oszczerstwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2003-11-03 10:16:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No właśnie takie, że ich prawnik straszył, że podadzą mnie do sądu jak nie
    > zaprzestanę.

    Czyli żadne.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-11-03 10:19:40
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał:

    | Firma nie posiada dóbr osobistych bo nie jest osobą.

    Błędna opinia. Zobacz art. 43 kc.
    Jednym z jej dóbr osobistych jest właśnie firma.

  • 7. Data: 2003-11-03 10:29:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Firma nie posiada dóbr osobistych bo nie jest osobą.

    Po co się wypowiadasz w tematach o których nie masz zielonego pojęcia?

    KC
    Art. 43. Przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się
    odpowiednio do osób prawnych.

    Sio do piaskownicy!

    Leszek

  • 8. Data: 2003-11-03 10:53:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jarosław Łysio rzecze:
    > Błędna opinia. Zobacz art. 43 kc.
    > Jednym z jej dóbr osobistych jest właśnie firma.

    Jak podmiot PRAWNY może mieć dobra OSOBISTE !?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2003-11-03 11:08:59
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Jak podmiot PRAWNY może mieć dobra OSOBISTE !?

    Bladzisz i to strasznie.

    Dan.

  • 10. Data: 2003-11-03 11:12:28
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał:

    | Jak podmiot PRAWNY może mieć dobra OSOBISTE !?

    Zwyczajnie.
    Gorzej byłoby gdyby osoby prawne nie miały dóbr osobistych :)
    Ale na szczęście mają całą masę dóbr osobistych, a najistotniejsze z nich
    to: firma (nazwa, znak graficzny), uznanie (dobre imię, renoma).