  • 1. Data: 2003-11-03 08:43:47
    Temat: Jak ściągnąć pieniądze mając niezapłaconą faktur
    Od: Rafał M.<m...@o...pl>

    Mam problem. Mój dłużnik podpisał fakturę po wykonaniu usługi, ale
    nie ma zamiaru jej zapłacić. Wysłał mi tylko na odczepnego ok. 20%
    sumy, która mi się należy. Chcę podać go do sądu, ale nie wiem od
    czego mam zacząć. On ma spółkę Z O.O., ja mam SC. Pewnie
    musiałbym założyć sprawę z powództwa cywilnego. Jest jednak małe
    ale: Na mojej fakturze nie ma daty zapłaty, ale z tego co mi wiadomo,
    jeśli jej nie ma, to powinien dłużnik zapłacić w najkrótszym możliwym
    terminie. Od daty wystawienia faktury minęły 2 miesiące, a dłużnik
    nawet nie chce ze mną rozmaiwać o dalszej spłacie pieniędzy.
    Mógłbym skorzystać z usług firm windykacyjnych, ale ponióśłbym zbyt
    duże koszty, na które mnie nie stać. Czy to jest prosta sprawa do
    wygrania w sądzie, czy bez pomocy prawników nie dam sobie rady ?
    Co robić proszę o pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-03 11:15:42
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > czego mam zacząć. On ma spółkę Z O.O., ja mam SC. Pewnie
    > musiałbym założyć sprawę z powództwa cywilnego.

    A no musisz. Do wydzialu gospodarczego pozew w postepowaniu upominawczym.

> [...]
    > terminie. Od daty wystawienia faktury minęły 2 miesiące, a dłużnik
    > nawet nie chce ze mną rozmaiwać o dalszej spłacie pieniędzy.

    No jesli to byla usluga to pewnie w wykonaniu umowy wzajemnej. A skoro
    strony umowy wzajemnej nie postanowily inaczej to swiadczenia powinny byc
    wykonane w tym samym terminie. Wiec mozesz IMHO przyjac jako wymagalnosc
    zaplaty date wykonania uslugi. Ale na wszelki wypadek wyslij mu wezwanie do
    zaplaty naleznosci glownej.W razie czego wymagalnosc bedzie liczona od
    wezwania.

> [...]
    > duże koszty, na które mnie nie stać. Czy to jest prosta sprawa do
    > wygrania w sądzie, czy bez pomocy prawników nie dam sobie rady ?

    odradzam firme windykacyjna.Sprawa nie wydaje sie trudna tym bardziej jesli
    usluga wykonana byla zgodnie ze sztuka.

    Dan

  • 3. Data: 2003-11-03 12:31:37
    Od: Rafał M.<m...@o...pl>

    A co potem po skierowaniu pozwu o postępowaniu upominawczym ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-11-03 13:02:22
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > A co potem po skierowaniu pozwu o postępowaniu upominawczym ?

    Nakaz wydany na posiedzeniu niejawnym. Jak pozwany nie wniesie sprzeciwu to
    wniosek o klauzule wykonalnosci i do komornika. Jesli wniesie to rozprawa i
    wyrok, potem klauzula i do komornika.

    Dan

  • 5. Data: 2003-11-03 14:24:29
    Od: kam <X...@X...plX>

    lablador wrote:
    > Nakaz wydany na posiedzeniu niejawnym. Jak pozwany nie wniesie sprzeciwu to
    > wniosek o klauzule wykonalnosci i do komornika. Jesli wniesie to rozprawa i
    > wyrok, potem klauzula i do komornika.

    chyba nadawałoby się do nakazowego...

    KG

  • 6. Data: 2003-11-03 14:31:35
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > chyba nadawałoby się do nakazowego...
    >
    > KG

    A to zalezy czy fakture podpisaly osoby uprawnione do reprezentowania
    spolki.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-11-03 14:55:42
    Od: kam <X...@X...plX>

    lablador wrote:
    > A to zalezy czy fakture podpisaly osoby uprawnione do reprezentowania
    > spolki.

    złożyć wniosek nie zaszkodzi...

    KG