  • 21. Data: 2013-05-24 15:08:58
    Temat: Re: naprawa auta bez uzgodnienia kosztów
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/24/2013 01:38 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Obstawiam że nie.
    > Idź do wylosowanego warsztatu i powiedz, że chcesz wyceny, ale
    > zrobić dasz gdzie indziej. Z góry i na pewno, tylko wycena.
    > Nie wiem ile losowań trzeba zrobić, ale nie sądzę żeby
    > wiele :)

    Ok, ale mowa jest o innym przypadku: tj idę do warsztatu i mówię co mnie
    trapi, nie wiem jednak czy będę to naprawiał czy nie - chcę znać koszt.

    Wszystkie warsztaty z którymi miałem dotąd do czynienia wyceniały mi za
    darmo. Podkreślam: od samego początku zawsze mówiłem że od wyceny zależy
    czy a) naprawę zrobię w ogóle, b) jeżeli tak - to czy teraz czy za pół
    roku.

    Twierdzę że mediana ceny rynkowej takiego świadczenia oscyluje w
    okolicach 0zł.

    p. m.

  • 22. Data: 2013-05-27 15:59:58
    Od: m...@g...com

    Jeszcze jedna rzecz. Czy nie mylimy wyceny z diagnostyką.
    Bo np. jak zadzwonisz/napiszesz do warsztatu: "za ile mi wymienicie tarcze i klocki
    takiej a takiej firmy w takim i takim aucie" to dostaniesz wycenę. I tu nie mam
    wątpliwości, że w 99,9% za darmo.
    Ale jak przychodzisz i mówisz: "coś mi stuka i puka" to już np. wstawienie auta na
    szarpaki 30zl, roboczogodzina mechanika 80zl itd itp..
    Diagnostyka raczej za darmo nie jest..

  • 23. Data: 2013-06-01 00:05:49
    Temat: Re: Re: naprawa auta bez uzgodnienia kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 May 2013, m...@g...com wrote:

    > Jeszcze jedna rzecz. Czy nie mylimy wyceny z diagnostyką.

    Słuszna uwaga.
    Mylę się czy chodziło i diagnostykę?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-06-01 10:20:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    chochlik_drukarski wrote:
    > Witam. Oddałem auto do mechanika, chyba 3 razy powtarzałem, że przed
    > jakąkolwiek
    > naprawą chce znać koszty. W końcu dzwonie do niego bo minął termin do
    > którego miałem
    > dostać wycene o on mówi, że wszystko zrobione. Pewnie bym mu wybaczył
    > brak informacji
    > ale koszty moim zdaniem są zawyżone. Co mogę w takiej sytuacji zrobić
    > ? Jak mu nie
    > zapłace całości to po dobroci auta nie odda.

    Więc trzeba było udawać zdziwionego, że coś zrobili
    i powiedzieć, że przecież uzgadniałeś tylko wycenę.
    Mechanik na myśl, że musiałby "przywrócić stan sprzed"
    mięknie i koszty stają się akceptowalne.
    W praktyce będzie tak (bo roztrząsanie tu paragrafów z KC nie będzie
    miało praktycznego zastosowania), że albo go olejesz, albo "wychowasz",
    jeśli zamierzasz korzystać dalej z jego usług.