  • 181. Data: 2007-05-22 11:03:24
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > ...oczywiście jeśli to zdjęcie zostało udostępnione na zasadach
    > ww. licencji zgodnie z prawem.

    Z tego co słyszałem od znajomego grafika to nie ma lepszej metody na
    szybkie zdobycie dużych funduszy niż znalezienie swoich zdjęć
    zamieszczonych bez licencji na stronach dużej firmy... ;))))

    j.

  • 182. Data: 2007-05-22 11:09:51
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    w...@p...onet.pl writes:

    [...]

    > a no wlasnie, fragment orzeczenia zupelnie wyrwany z kontekstu.
    > Warto chyba jednak zaznaczyc, ze:

    Poza tym nasz system prawny nie opiera się na precedensach.

  • 183. Data: 2007-05-22 11:10:51
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

  • 184. Data: 2007-05-22 11:16:01
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Adramelech napisał(a):
    > Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>
    > Odpowiedz na news:f2ufes$phj$2@inews.gazeta.pl:

    > Open office jest (dla mnie)lepszy od MS Offisa. Jeszcze offis97 był ok. Ale
    > ten od 2000 w góre to tragedia. Na poprzednim sprzęcie bawiałem się offisem
    > 2000 i 2003. Zainstalowałem sobie raz pirata. Szybko wróciłem do open offisa.
    > i teraz na nowym sprzęcie nawet przez myśl mi nie przyszło by ściągnąć sobie
    > z p2p MS offisa.

    a mozez cos wiece napisac niz "to tragedia" ?
    Zreszta niewazne, ja to podalem dla przykladu.
    Pokaz mi odpowiednik gry GTA San Andreas to pogadamy :)

    P.
    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 185. Data: 2007-05-22 11:25:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > Z tego co słyszałem od znajomego grafika to nie ma lepszej metody
    > na szybkie zdobycie dużych funduszy niż znalezienie swoich zdjęć
    > zamieszczonych bez licencji na stronach dużej firmy... ;))))

    To jest szerszy problem. Niektóre udostępniane na zasadach otwartych
    licencji programy komputerowe powstały w drodze inżynierii odwrotnej
    programów z zamkniętym kodem źródłowym (producenci sprzętu zwykle nie
    publikują stosownej dokumentacji).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 186. Data: 2007-05-22 11:26:27
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message

    > Hmm... Skoro tam były Twoje tłumaczenia, które ktoś umieścił bez Twojej
    > zgody, to masz prawo od tego kogoś domagać się odszkodowania. I tak to
    > powinno działać - poniosłaś szkodę, potrafisz ją udowodnić, dostajesz
    > odszkodowanie od tego kto się do szkody przyczynił. A działa jak działa
    > bo Ty nic z tego nalotu Policji nie będziesz przecież mieć...

    I nie zamierzam się domagać. Chodzi tylko o zasadę.
    Anka

  • 187. Data: 2007-05-22 12:20:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    miranka napisał(a):

    [...]

    > I nie zamierzam się domagać. Chodzi tylko o zasadę.

    Hmm... Co to znaczy: "chodzi o zasadę"? Możesz sprecyzować? Bo moim
    zdaniem to Ty jesteś od ochrony własnych interesów i tyle. Nie możesz
    mieszać do tego Policji, Prokuratury, Sądów etc.

    j.

  • 188. Data: 2007-05-22 13:54:30
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > Nie, nie od tego.
    >
    > Od tego: [18.05.2007 18:53]
    >
    > "Zapominacie jeszcze o jednym drobiazgu. Na tym vortalu były publikowane

    To było później.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 189. Data: 2007-05-22 14:02:10
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Pozostaje jeszcze pytanie, czy umowę licencyjną zawierasz na gruncie
    > polskiego prawa autorskiego, czy prawa autorskiego innego kraju.

    BSDL oraz GNU GPL mówi ci coś ?

    BSDL jest bardziej liberalna bo mogę rozpowszechniać bez kodu źródłowego

    E.

  • 190. Data: 2007-05-22 16:16:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Etanol <X...@p...fm> writes:

    > BSDL oraz GNU GPL mówi ci coś ?

    Mówi. GLPL, MPL, MITL też.

    > BSDL jest bardziej liberalna bo mogę rozpowszechniać bez kodu
    > źródłowego

    To akurat wiem.

    Chodzi mi o to, czy instalując oprogramowanie, którego właścicielem
    jest FSF lub Uniwersytet w Berkeley zawieram umowę licencyjną na
    gruncie polskiego czy amerykańskiego prawa autorskiego.

    Co do samych umów GPL i BSD, nie określają one systemu prawnego.
    Inaczej jest np. z licencją systemu Plan 9.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl