  • 1. Data: 2005-05-15 11:25:22
    Temat: odtrącenia 50% na rzecz Zus-u,troche długie
    Od: "Maria" <s...@o...pl>

    Prowadziłam działalność gospodarczą w latach 1998-2000.W okresie prowadzonej
    działalności nie miałam dochodów,które pokrywałyby zobowiązania wobec
    Zus-tym samym uzbierała się nie bagatelna suma do spłacenia.Obecnie pracuję
    (praca akordowa 600 pln brutto plus premia regulaminowa)i Zus wystawił
    tytuły wykonawcze. Pracodawca odtrąca 50% mojej pensji na rzecz Zus-u więc
    na moje konto wpływa miesięcznie średnio 540 pln netto(W ostatnim miesiącu
    na moje konto wpłyneło 400 pln netto)

    Czy nie jest tak że powinnam dostawać minimalne wynagrodzenie a reszta
    powinna trafiać do Zus? a jeśli tak jest to czy pracodawca ma obowiązek
    wyrównania wynagrodzenia do kwoty minimalnej za poprzednie miesiące?

    Czy będąc na zwolnieniu lekarskim powyżej 1 miesiąca dostane za chorobowe z
    Zusu?

    Jezeli ktos z grupowiczow umialby poradzi ww. kwesti bylabym bardzo
    wdzieczna.
    Pozdrawiam serdecznie
    Maria

  • 2. Data: 2005-05-15 13:54:09
    Temat: Re: odtrącenia 50% na rzecz Zus-u,troche długie
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Maria" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zusu?
    >

    > Jezeli ktos z grupowiczow umialby poradzi ww. kwesti bylabym bardzo

    jeżeli jesteś na całym etacie musisz dostać brutto 849 zł

    dostaniesz chorobowe bo jesteś pracownikiem