    From: "Zibii" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nakaz zapłaty a doręczenie
    Date: Thu, 6 Sep 2007 16:27:47 +0200

    witam ponownie

    z racji obowiązków zajmuję się kierowaniem pozwów do sądu o wydanie nakazu
    zapłaty w postępowaniu upominawczym ( a w przypadku klauzuli wykonalności
    kieruję to dalej do komornika). Po wizycie komornika zawyczaj dłużnicy
    zgłaszają się osobiście i wszystko płacą. Bardzo często ich wymówką jest to,
    że o niczym nie wiedzieli, że nie dostali wezwania na żadną sprawę w sądzie
    itp.

    Poszę powiedzieć czy sąd MUSI dostarczyć takiemu pozwanemu nakaz zapłaty
    za potwierdzeniem odbioru (zazwyczaj jest to przez gońca sądowego) cyz sąd
    uważa taki nakaz za doręczony jeżeli np. goniec próbował dwa razy i nikogo
    nie zastał. Nie bardzo mi się chce wierzyć że dłuznik nie otrzymał z sądu
    żadnego pisma o toczącej się sprawie/nakazie itp. Miałem przypadki że sąd
    zwracał się do mnie o podanie aktualnego adresu dłużnika, żeby mu takie
    pismo dostarczyć więc silą rzeczy dłużnik musiał dostać takie pismo

    zibi