  • 1. Data: 2003-04-11 09:30:35
    Temat: Decyzja ostateczna
    Od: "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Zgodnie z kpa decyzja ostateczna to taka od której nie ma odwołania. Nie
    mogę znaleźć dokladnego momentu w którym decyzję uważa się za ostateczną.
    Czy jest to np. po uplynięciu terminu na odwołanie, czy po wydaniu decyzji
    przez NSA ?
    Będę wdzieczny za przytoczenie jakiegoś przepisu regulującego tą
    kwestję
    Pozdrawiam
    Piotr Borawski

  • 2. Data: 2003-04-11 10:46:44
    Temat: Re: Decyzja ostateczna
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez NSA ?
    > Będę wdzieczny za przytoczenie jakiegoś przepisu regulującego tą

    Chodzi o odwolanie w zwyklym toku instancji. Czyli po uplywie
    terminu do odwolania.

    Art. 16. § 1. Decyzje, od których nie służy odwołanie w
    administracyjnym toku instancji, są ostateczne

    Gdy NSA wyda orzecznie to decyzja jest
    juz prawomocna (chociaz jest tu maly spor w
    doktrynie itp...)

    Konrad