  • 1. Data: 2003-03-24 10:33:22
    Temat: prawo administracyjne - teoria
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Witam.

    Mam pytanie w zwiazku z podzialem organow administracji na kolegialne i
    jednoosobowe.
    Jesli chodzi o takie instytucje jak np. Urzad Skarbowy, Urzad Pracy,
    Wojewdzki Urzad Statystyczny..

    czy organem administracyjnym jest odpowiednio prezes, kierownik danego
    urzedu, a urzad stanowi
    aparat administracyjny ?

    Decyzje wydawane przez powyzsze organy i podpisane przez ktoregos z
    pracownikow, kierownikow sekcji itp.
    bede zawsze podpisywane z upowaznienia organu ? (np. kierownika Urzedu
    Pracy, Skarbowego..)

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-03-25 15:51:35
    Temat: Re: prawo administracyjne - teoria
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > pracownikow, kierownikow sekcji itp.
    > bede zawsze podpisywane z upowaznienia organu ? (np. kierownika Urzedu

    Mniej wiecej tak wlasnie jest ! Organem jest zwykle kierownik jednostki.
    jezeli jest organ kolegialny, to zwykle te funkcje pelni przewodniczacy
    kolegialnego ciala i on podpisuje jednoosobowo decyzje administracyjne !
    Urzedy sa aparatem pomocniczym, gdzie wewnatrz kierownik moze upowazniac do
    podpisywania w jego imieniu decyzji !

    pozdr

    sap