  • 11. Data: 2015-03-28 22:25:50
    Temat: Re: nagrywqanie nauczycielki a sprawa Sawickiej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Mar 2015, szerszen wrote:

    > Tak samo jakby zakazać rodzicom sprawowania kontroli na tym co dziecko
    > robi "w internecie", z kim się kontaktuje i o czym rozmawia.

    Nie "tak samo", bo w rachubę wchodzi kontrolowanie osoby trzeciej.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-03-29 00:57:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.03.2015 o 11:22, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale rozmowy dziecka nie są jej rozmowami, jak by nie patrzeć.

    Ale chyba zgodzisz się, że rodzic ma prawo znać treść, zwłaszcza
    traumatycznych, rozmów dziecka małoletniego na tyle, że niemającego
    jeszcze zdolności do jakichkolwiek czynności cywilnoprawnych?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 13. Data: 2015-03-29 00:58:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.03.2015 o 22:25, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie "tak samo", bo w rachubę wchodzi kontrolowanie osoby trzeciej.

    Rodzice kontrolowali tylko co się dzieje z dzieckiem.

  • 14. Data: 2015-03-30 15:10:09
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 28 Mar 2015 22:25:50 +0100

    > Nie "tak samo", bo w rachubę wchodzi kontrolowanie osoby trzeciej.

    ??
    A jaka różnica czy "kontrolujesz osobę trzecią" poprzez internet, a na
    żywo?

    W sumie z punktu widzenia rodzica, to i tak nie ma znaczenia, bo tej
    osoby trzeciej nie widzi podczas "kontrolowania".

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 15. Data: 2015-03-30 22:24:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Tak samo jakby zakazać rodzicom sprawowania kontroli na tym co dziecko
    > robi "w internecie", z kim się kontaktuje i o czym rozmawia.

    Nie "tak samo", bo w rachubę wchodzi kontrolowanie osoby trzeciej.
    ---
    To przecież w internecie właśnie kontaktuje się z osobami trzecimi.

  • 16. Data: 2015-03-31 00:39:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2015, szerszen wrote:

    > ??
    > A jaka różnica czy "kontrolujesz osobę trzecią" poprzez internet, a na
    > żywo?

    Nie widzę możliwości "kontrolowania na żywo" bez własnego udziału.
    Pewnie masz na myśli że "kontrolujący" *bierze udział* w jakichś
    czynnościach - sorry, ale widać, słychać a czasem i czuć ;)
    I to w czym bierzesz udział możesz sobie nagrywać.

    > W sumie z punktu widzenia rodzica, to i tak nie ma znaczenia, bo tej
    > osoby trzeciej nie widzi podczas "kontrolowania".

    Właśnie dlatego w rachubę wchodzi zarzut podsłuchu.
    Jak dla mnie, podpadałoby to pod "usprawiedliwioną konieczność",
    ale faktu że ma inną ocenę prawną IMVHO nei zmienia.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-03-31 08:35:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    > Nie widzę możliwości "kontrolowania na żywo" bez własnego udziału.

    No trudno aby w placówce wychowaczej sprawować opiekę nad dzieckiem z
    własnym udziałem ;)

    > Jak dla mnie, podpadałoby to pod "usprawiedliwioną konieczność",
    > ale faktu że ma inną ocenę prawną IMVHO nei zmienia.

    Jak zwał, tak zwał, ale trudno byłoby wtedy nie podnieśż zarzutu o
    utrudnianiu/uniemożliwianiu opiekunowi prawnemu sprawowania
    należytej opieki nad dzieckiem, które samo w sobie pozbawione jest
    jakichkolwiek czynności prawnych. Szczególnie w przypadku uzasadnionego
    podejrzenia, że coś złego się dzieje.

    Z dużym prawdopodobieństwem zakładam, że taka linia obrony, w sensie o
    podsłuchu, nie utrzymałaby się długo jakby się opinia publiczna o tym
    dowiedziała.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 18. Data: 2015-04-06 11:00:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > żywo?

    Nie widzę możliwości "kontrolowania na żywo" bez własnego udziału.
    Ale co za różnica czy kontrolujesz tę osobę na żywo czy przez internet ?!

    Pewnie masz na myśli że "kontrolujący" *bierze udział* w jakichś
    czynnościach - sorry, ale widać, słychać a czasem i czuć ;)
    I to w czym bierzesz udział możesz sobie nagrywać.
    ---
    Istotą kontrolowania nie jest to czy bierzesz osobisty udział czy robisz to
    zdalnie.

    Zwykły monitoring.

  • 19. Data: 2015-04-06 11:20:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-25 o 18:42, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Problemem jest fakt, że to nie dziecko nagrywało - a ściślej,
    > że nie wiedziało o dyktafonie.

    prawnie nie ma to znaczenia, w tym wieku rodzic wystepuje w imieniu dziecka

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2015-04-06 14:17:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-04-15 o 11:20, the_foe pisze:

    > prawnie nie ma to znaczenia, w tym wieku rodzic wystepuje w imieniu dziecka

    Rodzic by mógł wyrazić zgodę na nagrywanie przez dziecko, ale w tym
    wypadku to rodzic nagrywał. Prawda jest taka, że czynił to moim zdaniem
    bezprawnie.