  • 1. Data: 2015-03-23 18:36:05
    Temat: nagrywqanie nauczycielki a sprawa Sawickiej
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Głośna była ostatnio sprawa głupiej, albo sadystycznej nauczycielki,
    która maltretowała pierwszoklasistów i która ma sprawę sądową, oraz inne
    konkretne nieprzyjemności urzędowe na podstawie dowodu jej nagannych
    postępków w postaci nagrania jej zachowania.
    Nagranie to zrobiono oczywiście bez jej wiedzy i zgody, a więc w podobny
    sposób, jak nagrano przyjmowania 100tys. zł łapówki przez nad śnieg
    czystsza, byłą poseł PO, uznawaną wtedy za bliską koleżankę obecnej
    premier czyli niejaką Beatę Sawicką. Sąd oczyścił ją od winy właśnie z
    powodu takich "nieprawnych" nagrań, a media mętnego nurtu uznały za
    męczennicę agenta Tomka, .
    Czy zatem tę nauczycielkę też uniewinnią i będzie ona mogła wystąpić o
    odszkodowanie za swoje krzywdy tak, jak to zrobiła Sawicka?
    A propos, - czy już tej męczennicy, zgodnie z jej wnioskiem zwrócono
    wręczane jej rozliczne łapówki, w tym owe 100 tys. zł? - bo skoro
    niewinna to powinni...!:-(

  • 2. Data: 2015-03-23 19:33:22
    Temat: Re: nagrywqanie nauczycielki a sprawa Sawickiej
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 18:36, p47 pisze:
> [...]
    > Czy zatem tę nauczycielkę też uniewinnią i będzie ona mogła wystąpić o
    > odszkodowanie za swoje krzywdy tak, jak to zrobiła Sawicka?
    O ile nie chcę zupełnie bronić Sawickiej, to zwróć uwagę, że jednak
    sytuacje trochę się różnią. Mianowicie w sytuacji nauczycielki brak
    agenta Tomka. Gdyby rodzic organizujący nagranie stał obok i zachęcał ją
    "no walnij go, walnij gnoja! nikt się nie dowie!" to byłyby jakieś
    podstawy do uniewinnienia ;-) Inna sprawa, iż w toku postępowania okaże
    się na pewno, że to i tak bachory winne, a przynajmniej w znacznym
    stopniu przyczyniły się to tego co się stało.

    Maciek

  • 3. Data: 2015-03-23 20:19:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-03-15 o 18:36, p47 pisze:
> [...]
    > premier czyli niejaką Beatę Sawicką. Sąd oczyścił ją od winy właśnie z
    > powodu takich "nieprawnych" nagrań, a media mętnego nurtu uznały za

    Są pewne istotne różnice. Działania Agenta Tomka określa ustawa. Ona
    mówi, co wolno, a co nie. Tomek przegiął. Przekładając to na
    nauczycielkę mogłaby się ona obronić, gdyby przykładowo dzieci ją
    prowokowały celowo.

  • 4. Data: 2015-03-23 21:45:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2015-03-23 o 18:36, p47 pisze:

    > Czy zatem tę nauczycielkę też uniewinnią i będzie ona mogła wystąpić o
    > odszkodowanie za swoje krzywdy tak, jak to zrobiła Sawicka?

    Tak, jeśli bachory były agentami CBA dokonującymi prowokacji.

    Inaczej powstałaby patologia prawna. Chcesz kogoś zabić? Zaprowadź swoją
    ofiarę przed kamerę ochrony. Tam zabij swoją ofiarę. Sąd cię uniewinni,
    a ty jeszcze dostaniesz odszkodowanie od właściciela kamery, za
    obciążenie psychiczne związane z zabijaniem - każdy psycholog przed
    sądem wykaże, że dla mordercy nie będącego psychopatą zabijanie jest
    obciążeniem psychicznym :D

  • 5. Data: 2015-03-25 08:21:41
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 23 Mar 2015 18:36:05 +0100
    p47 <k...@w...pl> wrote:

    > Czy zatem tę nauczycielkę też uniewinnią i będzie ona mogła wystąpić
    > o odszkodowanie za swoje krzywdy tak, jak to zrobiła Sawicka?

    Prawo pozawala Ci na nagrywanie rozmów w których bierzesz udział, bez
    powiadamiania drugiej strony o tym fakcie. Chyba nie sugerujesz, że
    dziecko nie brało udziału w lekcji? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 6. Data: 2015-03-25 18:27:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-15 o 08:21, szerszen pisze:

    > Prawo pozawala Ci na nagrywanie rozmów w których bierzesz udział, bez
    > powiadamiania drugiej strony o tym fakcie. Chyba nie sugerujesz, że
    > dziecko nie brało udziału w lekcji? ;)

    No ale nagranie chyba akurat nie było robione przez dziecko, tylko jego
    matkę :-)

  • 7. Data: 2015-03-25 18:42:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2015, szerszen wrote:

    > Prawo pozawala Ci na nagrywanie rozmów w których bierzesz udział, bez
    > powiadamiania drugiej strony o tym fakcie. Chyba nie sugerujesz, że
    > dziecko nie brało udziału w lekcji? ;)

    Problemem jest fakt, że to nie dziecko nagrywało - a ściślej,
    że nie wiedziało o dyktafonie.
    Dziecko było tylko nosicielem urządzenia podsłuchowego, a nie
    nagrywającym własne rozmowy.
    Oczywiście, jakby wiedziało, to operacja mogłaby się nie udać,
    co faktów nie zmienia.
    IMVHO to powinno podpadać pod "obronę konieczną" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-03-26 08:32:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 25 Mar 2015 18:27:05 +0100
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No ale nagranie chyba akurat nie było robione przez dziecko, tylko
    > jego matkę :-)

    A co to zmienia, matka jest prawnym opiekunem dziecka i odpowiada za
    jego poczynania i jego bezpieczeństwo ;)

    Dziecko brało udział w lekcji, więc legalnie się tam znalazło,
    świadomość nagrywania małoletniego w tych poczynaniach, jest jak dla
    mnie bez znaczenia ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 9. Data: 2015-03-27 11:22:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Mar 2015, szerszen wrote:

    > A co to zmienia, matka jest prawnym opiekunem dziecka i odpowiada za
    > jego poczynania i jego bezpieczeństwo ;)

    Ale rozmowy dziecka nie są jej rozmowami, jak by nie patrzeć.

    > Dziecko brało udział w lekcji, więc legalnie się tam znalazło,

    Prawda.

    > świadomość nagrywania małoletniego w tych poczynaniach, jest jak dla
    > mnie bez znaczenia ;)

    IMHO przeciwnie :)
    BTW: nie czytałem jeszcze posta Roberta kiedy pisałem to samo :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2015-03-27 15:27:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    > Ale rozmowy dziecka nie są jej rozmowami, jak by nie patrzeć.

    No mógłbym polemizować, oczywiście na punkcie czysto logicznym, a nie
    prawnym.

    Opiekun prawny odpowiada za np. szkody wyrządzone przez dziecko.
    Dziecko do chyba 13 roku zycia nie ma zdolności do czynności prawnych.
    Opiekun prawny sprawuje opiekę nad dzieckiem i jego bezpieczeństwem i
    za jej niedopełnienie odpowiada prawnie.
    Więc logicznym jest, że takie działania wchodzą w zakres wyżej
    wymienionej opieki i obowiązków i prawo nie może ich ograniczać, bo
    byłoby to zwyczajnie nielogiczne.
    Tak samo jakby zakazać rodzicom sprawowania kontroli na tym co dziecko
    robi "w internecie", z kim się kontaktuje i o czym rozmawia.

    --
    pozdrawiam
    szerszen