  • 1. Data: 2006-10-03 19:18:16
    Temat: nadgodziny, wyrok i odzyskanie pieniedzy
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    W zeszłym roku żona pozwała przed sąd pracodawce (DG osoby fizycznej) o
    zapłatę nadgodzin i zapłałatę za pracę w dni wolne. Sprawę wygrała, został
    wydany wyrok. Na wyroku jest nakaz wykonalności (czy jakoś tak). Niestety,
    ten pracodawca zwinał w miedzy czasie manatki i zwiał za granicę. Wg mojej
    wiedzy zostawił po sobie bardzo duze długi (widziałem pisma od komornika, na
    których dłużnik pracodawcy był wzywany do zapłaty na konto komornika). Od
    ponad roku nie sposób go znaleść, w Polsce wg mojej wiedzy jego nie ma nic.

    I teraz pytanie - czy można w jakis sposób uzyskać zasądzone pieniadze, czy
    zostało czekanie na powrót pracodawcy? Obija mi się o uszy, że jest coś
    takiego jak Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Czy można do tej
    instytucji wnioskować o wypłatę ze względy na brak mozliwości otrzymania
    kasy od pracodawcy?

    Proszę o informację
    --
    JR

  • 2. Data: 2006-10-04 08:39:37
    Temat: Re: nadgodziny, wyrok i odzyskanie pieniedzy
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

> [...]
    > coś takiego jak Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Czy można
    > do tej instytucji wnioskować o wypłatę ze względy na brak mozliwości

    Tu jest o tym funduszu
    http://europoland.republika.pl/uorp.htm

  • 3. Data: 2006-10-04 08:41:50
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

    > Tu jest o tym funduszu
    > http://europoland.republika.pl/uorp.htm

    Albo tu
    http://www.mps.gov.pl/indextxt.php?gid=717

  • 4. Data: 2006-10-04 08:48:52
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał(a):
> [...]
    > instytucji wnioskować o wypłatę ze względy na brak mozliwości otrzymania

    Jest nowa ustawa:Dz.U. 2006 nr 158 poz. 1121 Ustawa z dnia 13 lipca 2006
    r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy

  • 5. Data: 2006-10-04 19:50:08
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Jest nowa ustawa:Dz.U. 2006 nr 158 poz. 1121 Ustawa z dnia 13 lipca 2006
    > r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy

    To zapewne ta, która weszła w życie 01/10/2006.
    Poczytałem trochę pod linkami podanymi powyzej, podzwoniłem i wygląda na to,
    że jest duża szansa odzyskać kasę. Jutro zaczynam papierologię szykować :)
    Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi, pozdrawiam
    Jacek R.

  • 6. Data: 2006-10-05 15:08:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał(a):

    > Poczytałem trochę pod linkami podanymi powyzej, podzwoniłem i wygląda na to,
    > że jest duża szansa odzyskać kasę.

    Stawiam na to że jednak jest znikoma szansa by cokolwiek odzyskać.
    Wyrwać pieniądze z FGSP jest bardzo trudno.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam