  • 1. Data: 2006-10-03 18:47:24
    Temat: Rekojmia... jaki to paragraf?
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Witam.
    Kupilem w MM klawiaturke i G w niej sie zacina... byla kupiona kilka
    miesiecy temu ale nie mialem czasu sie tym zajac. Z tego co sie orientuje to
    mam 2 lata rekojmi... na jaki paragraf (i z czego ten paragraf) sie
    powolywac, jesli chce ja wymienic na sprawna lub otrzymac zwrot pieniedzy?
    Pozdrawiam!
    FlashT

  • 2. Data: 2006-10-03 19:00:44
    Temat: Re: Rekojmia... jaki to paragraf?
    Od: "SCHAUer" <f...@o...pl>

    Użytkownik "FlashT" <g...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > to mam 2 lata rekojmi... na jaki paragraf (i z czego ten paragraf) sie
    > powolywac, jesli chce ja wymienic na sprawna lub otrzymac zwrot pieniedzy?

    KC traktuje o rekojmi.
    Moze mozesz skorzystac z gwrancji?

  • 3. Data: 2006-10-03 19:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SCHAUer" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > KC traktuje o rekojmi.
    > Moze mozesz skorzystac z gwrancji?

    Zakładając, że nie minęło 6 miesięcy, to może jeszcze skorzystać z niezgodności
    towaru z umową.

  • 4. Data: 2006-10-03 19:52:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    FlashT wrote:
> [...]
    > miesiecy temu ale nie mialem czasu sie tym zajac. Z tego co sie
    > orientuje to mam 2 lata rekojmi... na jaki paragraf (i z czego ten

    Nie masz.

    Art. 559. KC
    Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne,
    które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego, chyba że
    wady wynikły z przyczyn tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej.

    Musiałbyś udowodnić, że przyczyna tkwiła już poprzednio w rzeczy sprzedanej.

    Skorzystaj z gwarancji.

  • 5. Data: 2006-10-04 07:05:55
    Od: stern <s...@0...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > wady wynikły z przyczyn tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej.
    >
    > Musiałbyś udowodnić, że przyczyna tkwiła już poprzednio w rzeczy sprzedanej.

    a on na firmękupował?
    sami jasnowidze na tej grupie widze

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-10-04 07:50:41
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > to mam 2 lata rekojmi... na jaki paragraf (i z czego ten paragraf) sie
    > powolywac, jesli chce ja wymienic na sprawna lub otrzymac zwrot pieniedzy?

    Nie mozesz (rozumiem ,ze sprzet kupiony na paragon). Przyczyna prosta -
    odpowiedzialnosc sprzedawcy straciles z powodu zwlekania z reklamowaniem
    sprzetu, masz na to do 2 miesiecy od daty stwierdzenia wady ( kilka miesiecy
    to wiecej niz 2).Chyba, ze sie nie przyznasz, wlasnie rozpakowales i G nie
    dziala;)
    Sprzęt nie ma gwarancji ????

    K.

    Ps Rekojma obowiazuje wylacznie na sprzet zakupiony "na fakture" dla firmy.

  • 7. Data: 2006-10-04 08:13:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Krzysztof napisał(a):
    > Ps Rekojma obowiazuje wylacznie na sprzet zakupiony "na fakture" dla firmy.

    nie tylko

    KG

  • 8. Data: 2006-10-04 11:04:50
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > nie tylko

    > KG

    Ok, ale jego nie obowiazuje, jak kupil na paragon do uzytku prywatnego.

    K.

  • 9. Data: 2006-10-04 16:18:04
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ok, ale jego nie obowiazuje, jak kupil na paragon do uzytku prywatnego.

    Hmm... nie wiem zdaje sie ze nie ma gwarancji... :( A tak kupilem jako osoba
    prywatna na paragon.