  • 1. Data: 2011-07-21 10:01:14
    Temat: na prawach rękopisu do użytku służbowego
    Od: smerf <b...@n...pl>

    Jako Powód otrzymałem pismo procesowe z załącznikiem-dowodem
    będącym opinią
    - wykonaną na zlecenie Pozwanego przed procesem,
    - wydaną "na prawach rękopisu do użytku służbowego", co czyniło ją dotąd
    niedostępną dla osób trzecich i krytyki.

    Z treścią opinii się nie zgadzam.

    Czy mogę skutecznie bronić się i pokazywać ten dowód innym
    - prawnikom, innemu specjaliscie do recenzji itd.?

    Czy mogę opinię opublikować tak by uzyskać jej krytykę?

  • 2. Data: 2011-07-21 18:24:32
    Temat: Re: na prawach rękopisu do użytku służbowego
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-07-21 12:01, smerf pisze:
> [...]
    > - prawnikom, innemu specjaliscie do recenzji itd.?
    >
    > Czy mogę opinię opublikować tak by uzyskać jej krytykę?

    Pokazywać oczywiście możesz, opublikować oczywiście nie możesz.

  • 3. Data: 2011-07-21 21:21:16
    Od: smerf <b...@n...pl>

    On 2011-07-21 20:24, Roman Rumpel wrote:

    > Pokazywać oczywiście możesz, opublikować oczywiście nie możesz.

    Podobno na prawach rekopisu tzn nawet cytatow nie mozna uzywac z niej.
    Wiec jak wyglada sprawa gdybym dal do recenzji innemu specjaliscie ?

  • 4. Data: 2011-07-21 23:06:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "smerf" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Podobno na prawach rekopisu tzn nawet cytatow nie mozna uzywac z niej.
    > Wiec jak wyglada sprawa gdybym dal do recenzji innemu specjaliscie ?

    To zależy, publikować tego z pewnością nie można, ale jeśli stanowi to
    materiał dowodowy w sprawie, to uważam, że jako strona postępowania masz jak
    najbardziej prawo się z nią zapoznać i przygotować kontrargumenty, czy
    uzyskać opinię podważającą tą otrzymaną.

    W końcu jest równość stron wobec prawa. Nie wyobrażam sobie aby jedna strona
    przedstawiała materiał dowodowy, w którym druga strona nie może wskazać
    uchybień, czy nieprawidłowości, bo to rękopis... bez jaj.

  • 5. Data: 2011-07-22 15:18:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-07-21 23:21, smerf pisze:

    > Podobno na prawach rekopisu tzn nawet cytatow nie mozna uzywac z niej.
    > Wiec jak wyglada sprawa gdybym dal do recenzji innemu specjaliscie ?

    Bez przesady. Tak w ogóle to prawo autorskie nie bardzo zna takie
    pojecie "na prawach rękopisu" Rozumiem, że ktoś chciał przez to
    zasygnalizować, ze autor zastrzega wyraźnie swoje prawo o pierwszym
    udostępnieniu publicznym. To absolutnie jednak nie zmienia, że jeśli to
    jest pismo procesowe to ze swojej istoty będzie podlegało ujawnieniu
    sądowi, stronom, ich pełnomocnikom, biegłym i każdej innej osobie
    mającej prawo do wglądu do akt.

  • 6. Data: 2011-07-22 15:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > - prawnikom, innemu specjaliscie do recenzji itd.?
    >
    > Czy mogę opinię opublikować tak by uzyskać jej krytykę?

    W mojej ocenie te zapisy są wiążące pomiędzy autorem opinii, a zlecajacym.
    On nie powinien takiego dokumentu przesłać do sądu. Skoro Tobie go
    ujawniono, to możesz z niego normalnie korzystać. To znaczy oczywiście nei
    wolno Ci tego publikować, ale możesz pokazywać to komuś, robić kopie itp.