    From: "chiaro di luna" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: na jakiej podstawie wpis na czarną listę dłużników?
    Date: 27 Jan 2004 12:08:41 +0100

    W skrócie:
    W kwietniu 2000 r. jechałam tramwajem ze skasowanym biletem ulgowym, ale w
    czasie kontroli nie byłam w stanie potwierdzić swoich uprawnień, bo nie
    posiadałam legitymacji studenckiej przy sobie. Zostałam spisana, jak się
    później okazało za jazdę bez ważnego biletu. Legitymacja została po fakcie
    okazana w siedzibie MPK, złożyłam też stosowne wyjaśnienie na piśmie. W
    odpowiedzi dostałam jedynie wzruszenie ramionami. Po upływie terminu
    przedawnienia roszczenia, którego nie uznawałam, doszłam do wniosku, że sprawa
    jest pomyślnie dla mnie zakończona. Od kilku miesięcy dostaję jednak pisma od
    firmy windykacyjnej, która odkupiła mój &#8222;dług&#8221;. W ostatnim zapowiedzieli,
    że
    składają wniosek o wpisanie mnie na &#8222;Czarną Listę Dłużników&#8221; oraz
    przygotowują
    się do wytoczenia procesu sądowego.
    Przejrzałam archiwum grupy pod tym kątem, ale mam kilka pytań:
    1. Na jakiej podstawie prawnej wierzyciel może składać wniosek o umieszczenie
    dłużnika na &#8222;Czarnej Liście Dłużników&#8221;?
    2. Czy zapowiedź pisemna wizyty z firmy windykacyjnej (w zakresie 1 tygodnia)
    nakłada na mnie obowiązek siedzenia w domu plackiem, bo ponoć byli u mnie i
    domagają się pokrycia kosztów?
    3. Jak przed sądem faktycznie wygląda podniesienie zarzutu przedawnienia, tak
    żeby był on uznany?
    4. Jak można się ich skutecznie pozbyć, bo szkoda mi czasu na wizyty w sądzie?

    Pozdrawiam
    Chiaro di luna