  • 1. Data: 2003-07-18 12:16:07
    Temat: motolotnia nad miastem ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    mam pytanko: czy mozna latac na motolotni nad miastem, czy tylko nad
    terenami niezabudowanymi ?
    nurtuje mnie to pytanie gdyz w okolicy w ktorej mieszkam (wawa) notorycznie
    nad blokami i domami lataja motolotniarze - czy to nie powinno byc jakos
    scigane ? w poblizu sa ogromne tereny niezamieszkale i lasy i chyba tam
    powinni sobie polatac...
    co o tym mowia przepisy ?

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 2. Data: 2003-07-20 07:47:50
    Temat: Re: motolotnia nad miastem ?
    Od: p...@p...onet.pl

    > co o tym mowia przepisy ?

    Niestety musze Cie zmartwic, choc nie zupelnie ;)

    USTAWA z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze. (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2002
    r.)

    Żegluga powietrzna, Rozdział 1, Zasady korzystania z przestrzeni powietrznej i
    organizacji ruchu lotniczego

    Art. 119. 1. Polska przestrzeń powietrzna jest dostępna na równych prawach dla
    wszystkich jej użytkowników, a swoboda lotów w niej cywilnych statków
    powietrznych może być ograniczona wyłącznie na podstawie wyraźnego upoważnienia
    Prawa lotniczego, przy zachowaniu przepisów innych ustaw i wiążących
    Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych, w tym uchwał organizacji
    międzynarodowych.

    A teraz to co mozesz zrobic :

    Art. 123. 1. Zabrania się wykonywania przez statki powietrzne lotów próbnych i
    akrobacyjnych nad osiedlami i innymi skupiskami ludności. Minister właściwy do
    spraw transportu w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej i ministrem
    właściwym do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, wyjątki od
    tego zakazu, z uwzględnieniem bezpieczeństwa lotów oraz bezpieczeństwa osób
    zamieszkałych lub przebywających w tych osiedlach i skupiskach.

    Art. 123. 2. Zabrania się dokonywania w czasie lotów zrzutów ze statku
    powietrznego, z wyjątkiem zrzutów dokonywanych na potrzeby:
    1. ochrony ludności,
    2. ochrony przeciwpożarowej,
    3. służby zdrowia,
    4. poszukiwania i ratownictwa,
    5. sportu i obsługi imprez masowych,
    6. reklamy,
    7. gospodarki rolnej i leśnej,
    8. doświadczalne i szkoleniowe.

    Art. 123. 3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Ministrem
    Obrony Narodowej, w drodze rozporządzenia, określi szczegółowe warunki
    dokonywania zrzutów, o których mowa w ust. 2, z uwzględnieniem bezpieczeństwa
    osób i mienia.

    W rzeczywistosci wyglada to tak ze latac moze wszedzie. Jesli jwsnk tak bardzo
    wam to przeszkadza to wraz z innym mieszkancom wezwijcie policje i powiedzcie
    ze robi niebezpieczne ewolucje nad osiedlem i zrzuca na was smiecy typu
    plastikowe butelki po napojach etc. Po interwencji powinno mu przejsc ;)

  • 3. Data: 2003-07-20 10:59:57
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

> [...]
    > ze robi niebezpieczne ewolucje nad osiedlem i zrzuca na was smiecy typu
    > plastikowe butelki po napojach etc. Po interwencji powinno mu przejsc ;)

    Nie przeszkadza mi latanie lotniarzy ale fakt ze troche to niebezpieczne
    zwlaszcza ze sa tu jeszcze linie energetyczne a lotniarze lubia latac dosc
    nisko. Ciekaw bylem tylko jak to ma sie w swietle przepisow..
    Dzieki... troche naswietlilo mi to sprawe.

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 4. Data: 2003-07-20 20:59:50
    Od: "marcus075" <0...@x...wp.pl>

> [...]
    > nisko. Ciekaw bylem tylko jak to ma sie w swietle przepisow..
    > Dzieki... troche naswietlilo mi to sprawe.

    a co Ci to przeszkadza? jak lotniarza pier... prąd to nie będzie twoja
    wina:)

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 5. Data: 2003-07-20 23:26:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale może być jego kłopot, jak pieczeń spadnie na jego samochód.

  • 6. Data: 2003-07-21 11:20:23
    Od: "Galileon" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prawa lotniczego, przy zachowaniu przepisów innych ustaw i wiążących
    > Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych, w tym uchwał organizacji

    Ja bym kupił procę myśliwską i troszke kulek od łożysk ;)

  • 7. Data: 2003-07-21 16:17:46
    Od: j...@w...pl

    > Ale może być jego kłopot, jak pieczeń spadnie na jego samochód.

    niech nie parkuje pod przewodami wysokiego napięcia :-)