  • 1. Data: 2003-07-18 11:21:33
    Temat: Zgoda na wyjazd dziecka za granice?
    Od: "careloss" <c...@N...pl>

    Matka samotnie wychowujaca dziecko (ma 5 lat) chce wyjechac
    z nim za granice na 2-3 tygodnie. Dziecko nie ma paszportu.

    Czy ojciec dziecka musi zgadzac sie na wyrobienie paszportu
    dla dziecka wzglednie na kazdorazowy wyjazd dziecka za granice?

    Czy jesli tak, to musi byc to zgoda na pismie, a jesli tak,
    to czy musi byc poswiadczona notarialnie?

    Co jeszcze trzeba wiedziec w tej sprawie?

    --
    careloss

  • 2. Data: 2003-07-18 11:32:11
    Temat: Re: Zgoda na wyjazd dziecka za granice?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "careloss" <c...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Matka samotnie wychowujaca dziecko (ma 5 lat) chce wyjechac
    > z nim za granice na 2-3 tygodnie. Dziecko nie ma paszportu.

    Wniosek o paszport dla dziecka musza zlozyc oboje rodzice. Jesli maja stare
    dowody to maja tam dziecko wpisane. Jesli maja nowe dowody gdzie nie wpisuje
    sie dzieci to muszą dostarczyć także: odpis skrócony lub zupełny (w
    przypadku wątpliwości z ustaleniem ojcostwa) aktu urodzenia dziecka.
    Własnoręczność podpisu rodziców dotycząca wyrażenia zgody na wydanie
    paszportu dziecku winna być poświadczona notarialnie lub przez pracownika
    organu paszportowego.
    Jesli jedno z rodzicow nie nie wyraża zgody na wydanie paszportu dla
    dziecka, potrzebne jest orzeczenie sądu opiekuńczego, zastępujące zgodę
    drugiego rodzica
    Cena paszportu dla dziecka ponizej 16 roku zycia wynosi 30zl

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-07-18 11:53:55
    Od: "careloss" <c...@N...pl>

    > Jesli jedno z rodzicow nie nie wyraża zgody na wydanie paszportu dla
    > dziecka, potrzebne jest orzeczenie sądu opiekuńczego, zastępujące zgodę
    > drugiego rodzica

    A ile mniej wiecej trwa wydanie takiej zgody?

    --
    careloss

  • 4. Data: 2003-07-18 12:00:39
    Od: "careloss" <c...@N...pl>

    > Własnoręczność podpisu rodziców dotycząca wyrażenia zgody na wydanie
    > paszportu dziecku winna być poświadczona notarialnie lub przez pracownika
    > organu paszportowego.

    I jeszcze: czy musza do urzedu paszportowego przyjsc razem z dzieckiem?

    --
    careloss

  • 5. Data: 2003-07-18 12:52:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > I jeszcze: czy musza do urzedu paszportowego przyjsc razem z dzieckiem?

    Nie, do 13 roku zycia dziecko nie musi sie podpisywac pod wnioskiem
    osobiscie wiec jesli jest mlodsze to nie jest konieczne. Rodzice przynosza
    dwie jego fotografie ale to juz dokladnie sie dowiesz we wlasciwym biurze
    paszportowym. Czas oczekiwania na paszport wynosi ok miesiąca ale moze byc i
    dluzszy jesli wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

    HaNkA

  • 6. Data: 2003-07-18 12:53:34
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > A ile mniej wiecej trwa wydanie takiej zgody?

    A tego juz nie wiem:-( Moze Sandra odpowie bo to bardziej jej działka.
    Sandro, prosimy :-)

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-07-18 13:19:43
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > A tego juz nie wiem:-( Moze Sandra odpowie bo to bardziej jej działka.
    > Sandro, prosimy :-)

    krakow poczatek roku - do 2 miesiecy

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 8. Data: 2003-07-18 13:34:56
    Temat: Odp: Zgoda na wyjazd dziecka za granice?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bf8qna$i29$...@n...news.tpi.pl...

    > A tego juz nie wiem:-( Moze Sandra odpowie bo to bardziej jej działka.
    > Sandro, prosimy :-)

    Witam

    jesli chodzi o postepowanie sądowe to z reguły wyznacza sie temin miesieczny
    na ,który wzywa sie rodziców dziecka i na tym posiedzeniu zapada
    postanowienie ,które sie musi uprawomocnic / 7dni/ po tym terminie należy
    oplaconym pisemnym wnioskiem poprosic o odp.postanowienia zezwalajacy nie na
    wyrobienie paszportu tylko na wyjazd dziecka jest to czynność jednorazowa na
    bazie ,ktorej wyrabiasz paszport bez zgody juz ojca ...wniosek o zezwolenie
    na wyjazd jak Hania podała składa się w sądzie rodzinnym miejsca zam.
    maloletniego /3 egz./ jak zawsze wspominam 2 do sądu jeden na potwierdzenie
    złożenia do tego nalezy doł. akt zawarcia zwiazku malż. i akt urodzenia
    dziecka ...wpis wynosi 30 zł. i to juz koniec całość powinna sie miescic w
    czasie około moze troche dłuzej...jesli to jest wyjazd juz wyznaczony na
    jakis termin nalezy podać datę i prosic o szybkie załatwienie sprawy ...sądy
    wroclawskie nie robia z tym problemu w innych rejonach nie mam pojecia :-)
    tzn. wroclaw w tym wzgledzie pracuje dobrze ale musi byc zachowany ten czas
    ,ktory umożliwi wezwanie ojca , gdy sie nie stawi zaczyna się problem i
    wydłuża to postępowanie

    pozdrawiam Sandra