    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: moje auto może być uprzywilejowane?
    Date: Thu, 3 Nov 2005 23:21:54 +0100

    Witam.
    Mam takie teoretyczne pytanie do znawców prawa drogowego.

    Załóżmy, że mój pasażer w trakcie jazdy dostaje zawału. Nie dzwonie po
    pogotowie, tylko sam chcę go tam dowieźć bo - zanim zadzwonie to minie
    chwila - tak samo jak zanim oni dojadą do mnie - zakładam, że będzie
    szybciej.
    I teraz moje pytanie - czy w takiej sytuacji mogę mieć jakieś przywileje na
    drodze? Np czy moge sie nie zatrzymać do kontroli policyjnej, czy moge
    jechać dużo szybciej niż pozwalają przepisy? Czy jeżeli tak mogę to muszę
    jakoś oznakować mój pojazd (jakieś światła włączone - np długie czy
    awaryjne)

    Możemy zamienić zawałowca np na rodzącą kobietę - kogoś w każdym razie kto
    potrzebuje szybko pomocy.

    --
    PawełJ