  • Data: 2005-11-04 10:30:20
    Temat: Re: moje auto może być uprzywilejowane?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    news:dke540$ed0$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > przejechaniu np 30 km (jadac juz od godziny z ta osoba majaca zawal):
    > (2) spowoduje wypadek bo nie ustapil pierwszenstwa (umyslnie naruszyl zasady bezp)
    > (3) spowodowal wypadek bo sie zagapil (chodzi o nieumyslne naruszenie zasad bezp)
    >
    > Innymi slowy czy stan wyzszej koniecznosci (aby mozna bylo o nim mowic)
    > musi rozciagac sie w czasie i obejmowac wszystkie nastepstwa czy w tym
    > przypadku obejmie tylko prowadzenie w stanie nietrzezwosci (1) czy tez obejmie
    > zarowno (1) jak i (2) albo (3)?
    >
    > Szczerze mowiac to nie wiem. Wedlug mnie obejmie 1. Ale czy tez 2 albo 3?

    IMO jezeli dobro ratowane jest nadal bardziej wartosciowe od dobra
    poswieconego (a wiec powiedzmy jakies zderzaki, czy poobcierany lakier),
    to nie odpowie za to, ale i tak bedzie sprawca kolizji i bedzie musial
    szkody naprawic (a raczej jego ubezpieczyciel).
    Wiec pewnie mandatu nie dostanie, ale znizki straci :>

    Natomiast jezeli kogos zabije to juz chyba nie ma mowy o tym, ze "dobro
    poświęcone przedstawia wartość niższą od dobra ratowanego".

    I wyglada mi na to, ze to czy lamanie prawa bylo, czy nie bylo
    uprawnione okaze sie dopiero po fakcie gdy bedzie mozna przeanalizowac
    skutki tego dzialania, a przed podjeciem tych dzialan jeszcze nie da sie
    tego stwierdzic.