  • 1. Data: 2003-08-29 06:43:57
    Temat: pomocy PRAWNIKA PILNE !!!!!!!!!!!!
    Od: "tamrol" <t...@p...onet.pl>

    Miało to miejsce gdzieś w Polsce, w pewnej ,,dobrej&#8221; restauracji pewna
    rodzina zamówiła obiad kelner przyszedł i podał zamówioną golonkę rodzina
    zjadła połowę golonki po czym z przerażeniem zobaczyła jak z golonki wychodzą
    dziesiątki żywych robaków zrobili awanture wezwali Sanepid i Policje.
    Właściciel lokalu był bardzo niemiły powiedział że to jest pajacowanie. Po
    kilku dniach klient zdenerwowany, że nie ma wyników badań mięsa i zepsutymi
    wakacjami postanowił skontaktować się z właścicielem lokalu i zażądał od niego
    zadość uczynienia pieniężnego( była to rozmowa telefoniczna) właściciel
    restauracji rozmowę nagrał i oskarżył faceta, który zjadł golonkę z robakami o
    wymuszenie.

    Czy miał prawo poszkodowany zażądać zadośćuczynienia i co mu grozi.

  • 2. Data: 2003-08-29 06:49:07
    Temat: Re: pomocy PRAWNIKA PILNE !!!!!!!!!!!!
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

> [...]
    > zadość uczynienia pieniężnego( była to rozmowa telefoniczna) właściciel
    > restauracji rozmowę nagrał i oskarżył faceta, który zjadł golonkę z

    Powiedz lepiej jaka to byla restauracja !

    Sebasto

  • 3. Data: 2003-08-29 06:54:37
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > pewna
    > wychodzą
    > zepsutymi
    > niego
    > robakami o
    >
    > Powiedz lepiej jaka to byla restauracja !
    >
    > Sebasto

    To była dobra restauracja w górach.

  • 4. Data: 2003-08-29 07:25:18
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl>

    In article <1...@n...onet.pl>,
    t...@p...onet.pl says...

  • 5. Data: 2003-08-29 08:14:58
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    Użytkownik "tamrol" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    | Czy miał prawo poszkodowany zażądać zadośćuczynienia
    i co mu grozi.
    Jezeli w uzyciu byla grozba (|art. 115 § 12 k.k.: Groźbą bezprawną
    jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i groźba
    spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona
    jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.), to mozliwe
    nast. kwalifikacje:
    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w
    zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.
    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w
    celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub
    znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    [...]
    Art. 282. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, przemocą,
    groźbą zamachu na życie lub zdrowie albo gwałtownego zamachu na
    mienie, doprowadza inną osobę do rozporządzenia mieniem własnym lub
    cudzym albo do zaprzestania działalności gospodarczej,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    Art. 283. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu określonego w art.
    279 § 1, art. 280 § 1 lub w art. 281 lub 282,

  • 6. Data: 2003-08-29 08:17:29
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > To była dobra restauracja w górach.

    Chodzi mi o nazwe restauracji i miejscowość. Nie chciałbym kiedys przez
    przypadek trafic do tej restauracji.

    Sebasto

  • 7. Data: 2003-08-29 15:44:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy miał prawo poszkodowany zażądać zadośćuczynienia i co mu grozi.

    Klient miał prawo żądać zadośćuczynienia w formie zwrotu zapłaconej ceny na
    zasadzie reklamacji towaru. W każdym lepszym sklepie rozporządzenie w tej
    sprawie wisi w widocznym miejscu, więc można poczytać. Jeśli się nie mylę,
    to należy mu się zwrot zapłaconej za golonkę ceny. Części zjedzonej
    uprzednio nie odlicza się. Za pozostałą część obiadu (np. kompot) należy
    zapłacić, o ile nie zawiera dodatkowych atrakcji. Termin reklamacji upływa z
    chwilą zjedzenia porcji. Jak rozumiem kelner pewnie zapłaty do chwili
    ujawnienia dodatkowych pasażerów talerza jeszcze nie pobrał (bo to
    restauracja, a nie bar mleczny), więc chyba z tym problemu nie było i nikt
    Wam za golonkę nie kazał zapłacić. Jak znam życie nawet o zapłacie za
    pozostałą część pewnie zapomnieli.

    Po za tym, na ogólnych zasadach należałoby się ewentualnie odszkodowanie,
    ale w granicach udowodnionej wysokości szkody. Oczywiście możesz pozwać
    właściciela restauracji o zwrot ceny za urlop, ale o ile w wyniku spożycia
    golonki nie wylądował nikt z Was w szpitalu (a mam nadzieję, że nie, a
    przynajmniej Twojego postu to nie wynika), to szanse na wygranie sprawy
    oceniam na minimalne. W końcu związek jednego niesmacznego obiadu z
    przerwaniem urlopu jest dość luźny. Chyba, że potrafisz wykazać przed sądem,
    że z powodu tego obiadu musiałeś powrócić do miejsca zamieszkania.

    Każde inne żądanie, na przykład wypłaty 100 zł w zamian za niepowiadomienie
    SANEPID-u o robaczkach zahacza już silnie o paragraf, co opisał ładnie
    AVANCER w swoim poście, więc nie będę go powielał.

  • 8. Data: 2003-08-29 20:42:16
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Klient miał prawo żądać zadośćuczynienia w formie zwrotu zapłaconej ceny
    > na zasadzie reklamacji towaru. W każdym lepszym sklepie rozporządzenie w
    > tej sprawie wisi w widocznym miejscu, więc można poczytać.

    Jakie rozporządzenie?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 9. Data: 2003-08-30 16:39:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Jakie rozporządzenie?

    Rozporządzenie Ministra Handlu Wewnętrznego z dnia 14 września 1970 r. w
    sprawie ustalenia terminów zawiadamiania o wadach fizycznych artykułów
    żywnościowych