  • 1. Data: 2007-10-15 18:28:15
    Temat: mieszkanie "własnościowe" a pełna własność???
    Od: e...@g...com

    Proszę o POMOC!!!
    O artykule 12 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 o spółdzielniach
    mieszkaniowych od czerwca aż huczy - to i do mnie doszło :)
    Zrozumiałam, że dotyczy to przekształcenia lokatorskiego prawa do
    mieszkania w... no właśnie...
    Bo skoro ja mam tzw. "własnościowe", to co? To ta ustawa ma jakiś
    związek z uzyskaniem przeze mnie normalnego prawa własności?
    ("własnościowe" do w "własnego" ma się tak jak "krzesło elektryczne"
    do "krzesła", nieprawdaż?)
    Jednym słowem obawiam się, że coś przegapiłam i że może też powinnam
    złożyć podanie w SM o przekształcenie mojego prawa do lokalu na
    NORMALNIE WŁASNE???
    Grzebię po ustawie i wychodzi mi, że w niej "własnościowe prawo do
    lokalu" już nie istnieje!! Czy to możliwe?! Świat znormalniał? Ale czy
    na pewno dla mnie....
    Błagam, niech mnie ktoś uświadomi, czy POWINNAM COŚ ZROBIĆ DO KOŃCA
    MIESIĄCA, bo potem będę żałować????
    Elżbieta Gawor - Polska południowa (tzn Kraków)

  • 2. Data: 2007-10-15 23:25:47
    Temat: Re: mieszkanie "własnościowe" a pełna własność???
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    e...@g...com wrote:
> [...]
    > mieszkaniowych od czerwca aż huczy - to i do mnie doszło :)
    > Zrozumiałam, że dotyczy to przekształcenia lokatorskiego prawa do

    w pełną własność.

    > Bo skoro ja mam tzw. "własnościowe", to co? To ta ustawa ma jakiś
    > związek z uzyskaniem przeze mnie normalnego prawa własności?

    Art. 8.
    W sprawach nieuregulowanych w ustawie prawa i obowiązki członków spółdzielni
    dotyczące w szczególności:
    2) zawierania z członkami, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali,
    umów o przeniesienie własności lokali,
    określają postanowienia statutu.

  • 3. Data: 2007-10-16 09:22:44
    Temat: Re: mieszkanie
    Od: " bobesh" <b...@W...gazeta.pl>

    e...@g...com napisał(a):

    > B=B3agam, niech mnie kto=B6 u=B6wiadomi, czy POWINNAM CO=A6 ZROBI=C6 DO KO=
    > =D1CA
    > MIESI=A1CA, bo potem b=EAd=EA =BFa=B3owa=E6????

    Nic nie rób. Odrebna własność lokalu w Twoim przypadku nie zmieni nic. Masz
    własnościowe prawo, jak chcesz możesz założyć na nie księgę wieczystą,
    obciążać hipoteką. Zmiana tego w odrebną własność lokalu nie zmienia nic poza
    tym, że zwiększą ci się koszty, bo iak zarządem nieruchomością wspólną
    zgodnie z ustawą zajmować się będzie spółdzielnia.

    bobesh

  • 4. Data: 2007-10-17 06:21:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " bobesh" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym, że zwiększą ci się koszty, bo iak zarządem nieruchomością wspólną
    > zgodnie z ustawą zajmować się będzie spółdzielnia.

    Tak? To spróbuj do takiej księgi wpisać np. służebność mieszkania.
    Prawda jest taka, że jest to ograniczone prawo rzeczowe i pewne
    upierdliwości ma.