    From: "Kubik" <k...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mieszkanie lokatorskie a DG
    Date: Wed, 27 Aug 2003 08:28:47 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@xx138.internetdsl.tpnet.pl

    Witam!

    Wątek ten przewijał się już na grupie, ale mój problem trochę różni
    się od tego, co przeczytałem w archiwach.

    Otóż założyłem DG, siedzibą określiłem mieszkanie lokatorskie
    w którym jestem zameldowany (a właścicielem jest moja żona),
    natomiast miejsce wykonywania działalności jest "u zleceniodawcy".
    Byłem w spółdzielni aby zgłosić ten fakt (wyższy podatek od nieruchomości)
    - chcę wydzierżawić tylko mały kawałek pod siedzibę (powiedzmy
    powierzchnię biurka - 3m/kw) gdyż całe mieszkanie to pokój, kuchnia i
    łazienka.
    Usłyszałem, że się nie da, że trzeba cały pokój, a że nie jestem
    współwłaścicielem
    mieszkania (bo nie jestem) to w ogóle nie mogę mieć tam siedziby.

    Wiadomo, spółdzielnia rządzi się swoimi prawami. Ale może macie jakiś pomysł
    jak tą sprawę rozwiązać?

    pozdrawiam
    Adam