  • 1. Data: 2002-04-14 22:41:25
    Temat: mieszkanie-kredyt-notariusz - pytania
    Od: "Jacek Sibilski" <j...@p...onet.pl>

    Kupuję mieszkanie na rynku wtórnym. Biorę na to kredyt, którego
    zabezpieczeniem będzie hipoteka na kupowanej nieruchomości. W związku z tym
    mam pytania dotyczące przebiegu takiej transakcji.

    1. Podpisujemy umowę przedwstępną, wpłacam zadatek i jednocześnie otrzymuję
    od sprzedającego papierek potrzebny do banku o wpłaceniu kwoty stanowiącej
    minimum 20% wartości inwestycji.

    2. Dostaję wypis z księgi wieczystej (jeszcze go nie ma) i składam go wraz z
    innymi papierami w banku (tutaj PKO BP).

    3. Bank przyznaje kredyt i przelewa na konto sprzedającego resztę sumy.

    I tutaj pytanie: w którym momencie podpisywana jest ostateczna umowa
    notarialna? O jakich jeszcze czynnościach zapomniałem?

    Dodatkowe dwa pytania:
    1. Jakie czekają mnie dodatkowe opłaty (poza prowizją banku)?
    2. Jeśli kredyt jest brany w walucie i kurs w dniu wypłaty jest inny niż
    kurs w dniu podpisywania umowy, to sprzedający może otrzymać sumę
    mniejszą/większą niż umówiona. Jak rozwiązać taką sytuację, żeby nikt nie
    mógł powiedzieć, że jest oszukany.?

    JS

  • 2. Data: 2002-04-15 09:31:37
    Temat: Re: mieszkanie-kredyt-notariusz - pytania
    Od: "miczyli" <b...@o...pl>

    > I tutaj pytanie: w którym momencie podpisywana jest ostateczna umowa
    > notarialna?

    Umowę natarialną podpisujesz wcześniej, gdzie zaznacza się, że mieszknie
    jest twoje, gdy wpłynie na konto sprzedającego cała kwota. Na czas wpisu
    hipoteki do ksiąg zabezpieczeniem są np poręczyciele.

    O jakich jeszcze czynnościach zapomniałem?

    Ubezpieczenie mieszknia wraz z cesją umowy na bank (grosze)

    > Dodatkowe dwa pytania:
    > 1. Jakie czekają mnie dodatkowe opłaty (poza prowizją banku)?

    Opłata notarialna i skarbowa (płacisz u notariusza - spory wydatek), opłata
    za wpis do ksiąg wieczystych (długo czekasz, ale są łapówki choć nie warto
    się spieszyć, bo i po co), wyciąg z ksiąg wieczystych, który zawozisz do
    banku (grosze). Chyba wszystko...

  • 3. Data: 2002-04-15 09:36:26
    Od: "Jarosław Sałacinski" <s...@e...zgora.pl>

    Użytkownik "Jacek Sibilski" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 3. Bank przyznaje kredyt i przelewa na konto sprzedającego resztę sumy.
    Nie,
    to ze masz przyznany kredyt, to nie znaczy ze bank przelewa pieniadze
    sprzedajacemu.
    Musisz zawrzec umowe oststeczna u notariusza i z ta umowa
    udajesz sie do banku, aby bank przelal pieniazki na konto sprzedajacego.
    W praktyce robi sie tak, ze w akcie notarialnym umowy ostatecznej dodaje sie
    punkt stanowiacy, ze pozostala czesc kwoty (czesc kredytu) zostanie
    wplacona przez bank na konto sprzedajacego po zawarciu w/w umowy.
    Szczegoly u notariusza.

    > 1. Jakie czekają mnie dodatkowe opłaty (poza prowizją banku)?
    Zalezy od banku i jak sie umowiles ze sprzedajacym.
    W 90 % jest tak, ze wszystkie koszty zwiazane z kupnem domu/mieszkania
    ponosi kupujacy - ale to kwestia waszych ustalen.

> [...]
    > kurs w dniu podpisywania umowy, to sprzedający może otrzymać sumę
    > mniejszą/większą niż umówiona. Jak rozwiązać taką sytuację, żeby nikt nie
    Nie jestem pewien czy Cie dobrze rozumiem, ale kredyt walutowy to znaczy,
    ze splata rat bedzie uzalezniona od danej waluty w danym dniu splaty raty.
    A na konto sprzedajacego beda przelane zlotowki, czyli jezeli kupujesz
    za 100 000 zl to twoj kredyt bedzie wynosil 24 630 $ + koszty kredytu
    przy kursie 4.06 zł za dolara ameryk.
    Oczywiscie jest to bardzo uproszczony przyklad.

    --
    Jarek