  • 31. Data: 2005-12-12 20:38:46
    Temat: Re: miejsce postojowe
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dnklva$8e6$1@nemesis.news.tpi.pl>, Johnson wrote:

    > Na pewno nie wystarczy by twierdzić że jest właścicielem - w potocznym
    > sensie - tego miejsca. Jest jego współwłaścicielem, a z wydzieloną
    > częścią ad usum.

    Ale w praktyce nie chodzi tu o to czy jest właścicielem, tylko czy
    ktoś poza nim ma prawo w tym konkretnym miejscu parkować.

    Renata

  • 32. Data: 2005-12-13 09:30:33
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Rafał napisał(a):

    > To w takim razie zapytam. Czy zniszczenie rzeczy o niewiadomym pochodzeniu,
    > którą znalazłem na terenie, którego jestem właścicielem jest karalne??? Czy
    > aby móc korzystać z własności mogę usunąć ten pojazd nawet gdyby w trakcie
    > usuwania doznał uszkodzenia?

    Zastanów sie...

    Naprawdę z poszkodowanego chcesz się przekształcić w przestępce..

    przecież można normalnie.... pisało juz tyle ludzi...

    Satysfakcja może nie jest tak natychmiastowa jak po wybiciu gościowi
    szyby, ale za to masz sprawę załatwioną legalnie i gdy ON ci na złość
    szybę wybije, to ty jesteś "czysty" - nie jest tak,ze dwóch opryszków
    sądzi się ze soba..

    Bogusław

  • 33. Data: 2005-12-13 13:03:14
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Art. 343 par. 2 KC samopomoc.
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=56
    Odholuj go i juz.
    Udokumentuj dobrze, żeby nie kłamał o jakichś rzekomych uszkodzeniach.
    Chociaz IMHO nawet, gdyby tego samochodu nie dało się odholować, to mógłbyś go
    rozebrac na części i wynieść, tak jak
    mógłbys niezwłocznie rozebrac domek postawiony bezprawnie na posiadanej przez Ciebie
    nieruchomosci, no ale po co sie
    potem po sadach włóczyć i procesować...
    BTW rzadko możesz mieć tytuł własności do miejsca parkingowego (choc sie zdarza),
    raczej jest to współwłasność
    samodzielnego lokalu uzytkowego garazu podziemnego, ewentualnie było miejsce
    traktowane jako pomieszczenie przynależne w
    wielu spółdzielniach i wspólnotach (mimo braku wydzielenia scianami), lecz tutaj nie
    zmienia to meritum.
    Uwaga: jesli Twój sąsiad zacznie korzystac z tego miejsca i wystapi jako posiadacz,
    to on bedzie miał ochronę prawną, a
    nie Ty jako właściciel ;-))) generalnie jest ochrona posiadania, ale nie ochrona
    własnosci...
    JaC

    > Jak rozumiem z powyższych odpowiedzi zgodnie z prawem posiadam tytuł własności do
    tego miejsca parkingowego, ale
    zgodnie z prawem nie mogę nic zrobić w sytuacji gdy ktoś narusza to moje prawo
    własności mocno je ograniczając - i czy
    naprawdę Policja i Straż Miejska w takich sytuacjach są bezradne?

  • 34. Data: 2005-12-13 13:05:23
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    KK - zmuszenie do okreslonego zachowania.
    Zal d... sciska, ale nie wolno Ci zablokować.
    Ale uwiązać do wbitych obok palików dwa toczace pianę brytany, to już co innego ;-))
    JaC

  • 35. Data: 2005-12-13 13:06:32
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A u sasiada trzy rysy???
    JaC

  • 36. Data: 2005-12-13 13:12:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    > W moim akcie jest ułamek

    Czyli jesteś współwłaścicielką tego lokalu.

    > plus opis sposobu korzystania z całego garażu, czyli, że mamy korzystać z miejsca o
    takim to a takim numerze.

    A to już jest umowa cywilna pomiedzy współwłaścicielami.
    Swoją droga może miec znaczenie, czy naruszajacy posiadanie jest równoczesnie
    współwłaścicielem tego lokalu garazowego,
    czy nie jest.
    W drugim przypadku być może wdarł się do lokalu (np. otwierając bramę), to już
    podpada pod sciganie.
    JaC

  • 37. Data: 2005-12-14 00:56:48
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > A u sasiada trzy rysy???

    mont blanc, bo nie umial odpowiadac pod postem