  • 1. Data: 2002-10-28 09:59:32
    Temat: miejsca postojowe - ciag dalszy
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Wracam do tematu miejsc postojowych. Dla osob ktore nie czytaly poprzedniego
    watku powtorze :

    Kupujemy mieszkanie w SM. Na osiedlu bedzie 200 mieszkan. W pierwotnym
    planie zagopodarowania terenu mialo tam byc takze 200 miejsc parkingowych. W
    trakcie budowy SM zminila plan i zamiast 200 miejsc parkingowych bedzie 100
    parkingow oraz 100 gazrazy (oczywiscie platnych ekstra 25 tys). Plan
    zagospodarowania naszego terenu mowi, ze musi byc co najmniej jedno miesjce
    postojowe na jedno mieszkanie, aby osiedle prawidlowo funkcjonowalo. Ale
    sytuacja robi sie niejasna, gdyz z tych 100 garazy 90 zostalao sprzedanych
    osoba 'obcym', spoza naszego osiedla.
    Wiec kilka pytan :
    1) czy SM moglsa zmienic w trakcie budowy plan zagospodarowania na nasza
    niekorzysc ? Nikt nie byl o tym fakcie poinformowany.
    2) Czy aktualne 110 miejsc (100 parkingow + 10 garazy) mozna uznac za zgodne
    z prawem ?
    3) Oczywiscie napisalismy pismo do UM z wyjasniniem tej sprawy. Nie wiadomo
    co odpisza, ale znajac znajomosci prezesow to na nasza niekorzysc. Gdzie
    mozemy sie odwolac, jezeli nie zgadzamy sie z Wydzialem UM ? Jaki kolejny
    wydzial czy od razu sad ?

    Fantom

    ps. Dla osob, ktore znowu beda wklejac posty typu 'to se kup garaz' : Nie
    pisze w imieniu swoim ale wiekszosci mieszkancow. Ja garazu nie zamierzam
    kupic, niektorzy zamierzaja. Ja chce miec po prostu mozliwosc zaparkowania
    samochodu. Rozumiem takze, ze te miejsca parkingowe nie sa zarezerwowane dla
    nas i kazdy tam moze stac. Oczywiscie, ale w przepisach takze sie mowi o tym
    ile jest potrzebnych miejsc postojowych z uwzgledeniem stalych mieszkancow
    oraz przyjezdzajacych.
    Po drugie, nawet jakbym chcial kupic ten garaz to nie mam takiej mozliwosci
    bo wszystkie sa sprzedane. I nie mowcie, ze moglem sobie kupic wczesniej, bo
    te mieszkania sa nawet jeszcze nie oddane !!! A garaze to moze beda za rok
    albo i piec lat. A kase w calosci oczywiscie chcieli od razu. A to z
    prostego powdu nie mielismy mozliwosci kupna garazy : SM nie majac pieniedzy
    na ich budowe, sprzedala teren firmie ktora je wybuduje. W zamian SM
    dostanie 10 garazy a 90 bedzie nalezalo do tej firmy. A ta firma ma gdzies
    ze my mamy poniekad 'pierwszenstwo' zakupu. Nawet nie bylo zadnych
    propozycji.

  • 2. Data: 2002-10-28 19:31:59
    Temat: Re: miejsca postojowe - ciag dalszy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > 1) czy SM moglsa zmienic w trakcie budowy plan zagospodarowania na nasza
    > niekorzysc ? Nikt nie byl o tym fakcie poinformowany.

    Garaż to też miejsce postojowe. Natomiast plan zagospodarowania ustala gmina
    i jej "wisi" czy będą garaże (indywidualne, zbiorowe, wielopoziomowe) czy
    zwykłe parkingi. Podobnie nie interesuje gminy kto tam parkuje bo z jej
    punktu widzenia nie obchodzi jej to - o ile w waszych garażach parkują
    "obcy" to zwalniają oni miejsca postojowe gdzie indziej (na poboczu, wzdłuż
    ulicy itd.).

    > 2) Czy aktualne 110 miejsc (100 parkingow + 10 garazy) mozna uznac za
    zgodne
    > z prawem ?

    No przecież piszesz że jest 100+100...

> [...]
    > mozemy sie odwolac, jezeli nie zgadzamy sie z Wydzialem UM ? Jaki kolejny

    To jest sprawa raczej przegrana. Niestety w najgorszym przypadku wolty w
    kierunku UM skończyć się mogą nie odebraniem budynków przez nadzór budowlany
    i wtedy kupa.
    Lepiej uderzyć bezpośrednio w prezesa SM i dążyć do zmiany decyzji.

> [...]
    pieniedzy
    > na ich budowe, sprzedala teren firmie ktora je wybuduje.

    No to tu się można przyczepić, ale chyba jest po herbacie, jeśli sprzedaż
    już nastąpiła.

    > W zamian SM
    > dostanie 10 garazy a 90 bedzie nalezalo do tej firmy. A ta firma ma gdzies
    > ze my mamy poniekad 'pierwszenstwo' zakupu. Nawet nie bylo zadnych
    > propozycji.

    No to zmienić prezesa, ale teraz i tak stanu nie cofniecie...

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom