    From: "Jd." <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: miejsca postojowe - ciag dalszy
    Date: Mon, 28 Oct 2002 20:31:59 +0100

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:apj1po$gj2$1@news.tpi.pl...
> [...]
    100
    > parkingow oraz 100 gazrazy (oczywiscie platnych ekstra 25 tys). Plan
    > zagospodarowania naszego terenu mowi, ze musi byc co najmniej jedno
    miesjce
    > postojowe na jedno mieszkanie, aby osiedle prawidlowo funkcjonowalo. Ale
    > sytuacja robi sie niejasna, gdyz z tych 100 garazy 90 zostalao sprzedanych
    > osoba 'obcym', spoza naszego osiedla.
    > Wiec kilka pytan :
    > 1) czy SM moglsa zmienic w trakcie budowy plan zagospodarowania na nasza
    > niekorzysc ? Nikt nie byl o tym fakcie poinformowany.

    Garaż to też miejsce postojowe. Natomiast plan zagospodarowania ustala gmina
    i jej "wisi" czy będą garaże (indywidualne, zbiorowe, wielopoziomowe) czy
    zwykłe parkingi. Podobnie nie interesuje gminy kto tam parkuje bo z jej
    punktu widzenia nie obchodzi jej to - o ile w waszych garażach parkują
    "obcy" to zwalniają oni miejsca postojowe gdzie indziej (na poboczu, wzdłuż
    ulicy itd.).

    > 2) Czy aktualne 110 miejsc (100 parkingow + 10 garazy) mozna uznac za
    zgodne
    > z prawem ?

    No przecież piszesz że jest 100+100...

    > 3) Oczywiscie napisalismy pismo do UM z wyjasniniem tej sprawy. Nie
    wiadomo
    > co odpisza, ale znajac znajomosci prezesow to na nasza niekorzysc. Gdzie
    > mozemy sie odwolac, jezeli nie zgadzamy sie z Wydzialem UM ? Jaki kolejny
    > wydzial czy od razu sad ?

    To jest sprawa raczej przegrana. Niestety w najgorszym przypadku wolty w
    kierunku UM skończyć się mogą nie odebraniem budynków przez nadzór budowlany
    i wtedy kupa.
    Lepiej uderzyć bezpośrednio w prezesa SM i dążyć do zmiany decyzji.

    > Po drugie, nawet jakbym chcial kupic ten garaz to nie mam takiej
    mozliwosci
    > bo wszystkie sa sprzedane. I nie mowcie, ze moglem sobie kupic wczesniej,
    bo
    > te mieszkania sa nawet jeszcze nie oddane !!! A garaze to moze beda za rok
    > albo i piec lat.
    > A kase w calosci oczywiscie chcieli od razu. A to z
    > prostego powdu nie mielismy mozliwosci kupna garazy : SM nie majac
    pieniedzy
    > na ich budowe, sprzedala teren firmie ktora je wybuduje.

    No to tu się można przyczepić, ale chyba jest po herbacie, jeśli sprzedaż
    już nastąpiła.

    > W zamian SM
    > dostanie 10 garazy a 90 bedzie nalezalo do tej firmy. A ta firma ma gdzies
    > ze my mamy poniekad 'pierwszenstwo' zakupu. Nawet nie bylo zadnych
    > propozycji.

    No to zmienić prezesa, ale teraz i tak stanu nie cofniecie...

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom