  • 11. Data: 2006-05-15 16:37:22
    Temat: Re: mandat z fotoradaru - dostarczenie listem poleconym
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    > kpa ma zastosowanie niemal wszędzie...

    ciekawa teza

    > chyba niezapłacony mandat z czasem
    > prowadzi do postępowania majązego na celu ściągnięcie lub zmuszenie do
    > zapłacenia???

    na razie nie ma mandatu

    KG

  • 12. Data: 2006-05-15 16:41:22
    Od: "Paweł Kozik" <p...@n...pl>

    > Użytkownik "Michał" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli nie odbierzesz listu to nic Tobie nie daje.. na podstawie kodeksu
    > postępowania administracyjnego taki list w przypadku adnotacji poczty "nie
    > podjęto w terminie" uznaje się za doręczony w trybie kpa-8
    > jeśli dobrze pamiętam art. 8 kodeksu postępowania administracyjnego
    > "dostarczanie" czy jakoś tak.

    nie dostarczenie, a doręczenie jak już,
    i nie art. 8 - ten dotyczy zaufania obywateli do organów adm. publ.

    doręczenia od art. 39-art. 49...

    a poza tym wszystkim - od kiedy to przed sądem grodzkim obowiązuje K.p.a.? ;)

    sądy grodzkie to pion sądownictwa powszechnego, nie administracyjnego - co
    więcej przy administracyjnym rónież nie obowiązuje K.p.a. - tylko ustawa Prawo o
    postepowaniu przed sądami administracyjnymi - która to reguluje zasady
    doręczania pism w postępowaniu przed sądem.

    doręczenie w tym wypadku reguluje prawo cywilne.

    pozdrawiam.

  • 13. Data: 2006-05-15 16:53:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Paweł Kozik napisał(a):
> [...]
    > doręczania pism w postępowaniu przed sądem.
    >
    > doręczenie w tym wypadku reguluje prawo cywilne.

    też nie bardzo

    KG

  • 14. Data: 2006-05-16 14:23:27
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-05-15 12:48 +0200, Użytkownik Artur Golanski napisał :

    > A kto będzie (twoimzdaniem) wezwany do sądu?

    Nikt. Z fotoradaru to przysylaja z sadu od razu orzeczenie i ile trzeba
    zaplacic:-)

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOIM PSIE/

  • 15. Data: 2006-05-16 14:31:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "[edymon]" <m...@a...pl> napisał:

    >Nikt. Z fotoradaru to przysylaja z sadu od razu orzeczenie i ile trzeba
    >zaplacic:-)
    Komu przesyłają i kto ma zapłacić ?
    Nim włączysz się do dyskusji poczytaj wątek od początku, bo chyba nie
    wiesz o co chodzi !

    --
    Artur Golański

  • 16. Data: 2006-05-16 15:06:43
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-05-16 16:31 +0200, Użytkownik Artur Golanski napisał :

    > Komu przesyłają i kto ma zapłacić ?
    > Nim włączysz się do dyskusji poczytaj wątek od początku, bo chyba nie
    > wiesz o co chodzi !

    Wiem. Nie odebralam wezwania, bo mnie nie bylo przez miesiac w domu.
    Odebralam za 3cim podejsciem, jakies poltora miesiaca od "fotografii".
    Mily pan na komendzie (bo tam wlasnie wezwanie nas zaprosilo)
    poinformowal, ze sprawa poszla juz do sadu i nalezy czekac na pismo z
    sadu. Z sadu przyslali "wyrok" i nakazzaplaty mandatu. Wszystko trwalo
    jakies 4 miesiace.

  • 17. Data: 2006-05-16 17:03:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "[edymon]" <m...@a...pl> napisał:

    >wezwanie nas zaprosilo
    "Was" ? Jest was dwóch/dwie ?

    > ze sprawa poszla juz do sadu
    A skąd ten "miły pan' wiedział kto jest winnym wykroczenia ?
    Znał właściciela i porównał ze zdjęciem ?

    > Z sadu przyslali "wyrok" i nakazzaplaty mandatu.
    Domyślam się, że właścicielowi pojazdu. Tyle skąd pewność, że to
    właściciel kierował pojazdem ?
    Policja ma obowiązek najpierw wezwać własciciela i ustalić kto
    kierował pojazdem, kto jest obwinionym i dopiero wtedy zaproponować
    mandat lub skierować wniosek do sądu.

    --
    Artur Golański

  • 18. Data: 2006-05-20 11:25:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michał napisał:

    > jak to kto ? właściciel samochodu, to w jego interesie leży wyjaśnienie
    > całej sytuacji.

    Ciekawa teza. Rozwiniesz?