  • 1. Data: 2006-07-31 19:55:06
    Temat: mandat w PKP
    Od: "Cezary J." <b...@a...com>

    Witam.
    Ok 2tyg temu kupilem sobie 4 bilety (2 wyjazd, 2 przyjazd) ze znizka
    studencka (37%) na ten weekend ktory wlasnie sie skonczyl :)
    Zaraz po odjezdzie przy kontroli okazalo sie ze nie wzialem ze soba
    legitymacji studenckiej, natomiast moja dziewczyna ma, ale z poprzedniej
    uczelni :)
    Oczywiscie obydwoje posiadamy prawo do znizki 37%, lecz nie moglismy po
    prostu tego okazac. Po kilkunastu minutach rozmowy 'mila' Pani
    powiedziala nam ze ona musi wypisac mandacik, a my mozemy sie odwolac.
    Zgodzilismy sie bez gadania, bo nawet grosza nie mielismy przy sobie
    zeby doplacic do normalnego.
    W uwagach napisala nam ze legitymacje posiadamy, ale niepodbite.
    W czasie drogi powrotnej, ta sama sytuacja z tym ze kontroler juz
    napisal ze oboje legitymacji nie posiadamy.

    Wiem ze przy anulowaniu mandatu placi sie 12zl oplaty manipulacyjnej,
    ale jezeli wysle im 4 blankieciki to zaplace 12zl czy 48zl ? Czy wogole
    mi uznaja takie odwolanie, jezeli wysle kserokopie legitymacji
    studenckiej? Kontroler poinformowal mnie ze albo mu teraz place 80zl,
    albo pozniej ponad 130 .... i zadne odwolania nie pomoga.

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

    --
    Cezary Juszczyk

  • 2. Data: 2006-07-31 22:33:01
    Temat: Re: mandat w PKP
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    poszukaj w archiwum albo napisz na pl.misc.kolej - ten temat
    jest tam często prouszany.

    --
    pozdro
    gonzo_102

  • 3. Data: 2006-08-01 08:19:07
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Cezary J." <b...@a...com> napisał w wiadomości

    W MPK wrocławskim był kiedyś zapis żeby móc skorzystać z ulgowego
    przejazdu trzeba _podczas jazdy_ posiadać dokument upoważniający do
    zniżki. Więc jak się go miało w domu to ulga nie przysługiwała.
    Ale może w PKP jest inaczej.

    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2006-08-01 08:22:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    gg napisał(a):
> [...]
    > przejazdu trzeba _podczas jazdy_ posiadać dokument upoważniający do
    > zniżki. Więc jak się go miało w domu to ulga nie przysługiwała.

    kiedyś
    bo obecnie w prawie przewozowym jest inaczej

    KG

  • 5. Data: 2006-08-01 08:24:20
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    gg napisał(a):
    > W MPK wrocławskim był kiedyś zapis żeby móc skorzystać z ulgowego
    > przejazdu trzeba _podczas jazdy_ posiadać dokument upoważniający do
    > zniżki. Więc jak się go miało w domu to ulga nie przysługiwała.

    A na jakiej podstawie, w przypadku ulgi ustawowej, ten zapis regulaminu
    miałby być wiążący dla pasażera?