  • 1. Data: 2006-07-31 19:59:12
    Temat: porysowana szyba na parkingu przed biurowcem - mogę się domagać rekompensaty?
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Witam
    Dzisiaj na parkingu przed budynkiem w którym pracuję prawdopodobnie
    ekipa remontowa porysowała i zapaskudziła jakąś farbą szybę w moim
    samochodzie. Czy mogę domagać się jakiejś rekompensaty od zarządcy budynku?
    Jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2006-07-31 20:01:39
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > samochodzie. Czy mogę domagać się jakiejś rekompensaty od zarządcy budynku?

    Rekompensaty trzeba sie domagac od sprawcy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-07-31 20:13:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *KrzysiekPP* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Rekompensaty trzeba sie domagac od sprawcy.

    Nie zawsze. Tu można doszukiwać się możliwości zastosowania art. 429
    kc. Warunek: niezbite dowody.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 4. Data: 2006-08-01 05:58:00
    Od: Marcin Lubojański <m...@i...gmail.com>

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *KrzysiekPP* stuknęła w klawisze i oto
    > co powstało:

    > Nie zawsze. Tu można doszukiwać się możliwości zastosowania art. 429
    > kc. Warunek: niezbite dowody.

    "Narzędzie zbrodni" znalezione, świadków też mam.

  • 5. Data: 2006-08-01 11:43:22
    Od: Marcin Lubojański <m...@...to.tez.gmail.com>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > "Narzędzie zbrodni" znalezione, świadków też mam.

    Budynek jest ubezpieczony w PZU, zarządca budynku odsyła mnie do bliżej
    nieokreślonego rzeczoznawcy. Co w tej sytuacji powinienem zrobić? Muszę
    ze swoich pieniędzy opłacać rzeczoznawcę? Jechać po prostu na warsztat
    żeby wycenili szkodę? Czy może dzwonić do PZU i załatwiać z nimi?

  • 6. Data: 2006-08-01 12:24:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 01 Aug 2006 13:43:22 +0200, Marcin Lubojański napisał(a):

> [...]
    > ze swoich pieniędzy opłacać rzeczoznawcę? Jechać po prostu na warsztat
    > żeby wycenili szkodę? Czy może dzwonić do PZU i załatwiać z nimi?

    Jeśli masz AC, to zgłoś to do swojego ubezpieczyciela, a oni potem dojdą od
    kogo mają wyciągnąć pieniądze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-08-01 12:33:14
    Od: Marcin Lubojański <m...@...to.tez.gmail.com>

    scream napisał(a):

    > Jeśli masz AC, to zgłoś to do swojego ubezpieczyciela, a oni potem dojdą od
    > kogo mają wyciągnąć pieniądze.

    Niestety nie mam AC.

  • 8. Data: 2006-08-01 18:04:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Lubojański* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Budynek jest ubezpieczony w PZU, zarządca budynku odsyła mnie do bliżej
    > nieokreślonego rzeczoznawcy. Co w tej sytuacji powinienem zrobić? Muszę
    > ze swoich pieniędzy opłacać rzeczoznawcę?

    Olej rzeczoznawcę, masz roszczenie do właściciela budynku o
    odszkodowanie w kwocie, którą sobie policzysz. Jeśli się nie zgodzą
    na taką wysokość, będziecie myśleć o rzeczoznawcy.

    > Jechać po prostu na
    > warsztat żeby wycenili szkodę? Czy może dzwonić do PZU i załatwiać z
    > nimi?

    Polisę w PZU ma właściciel budynku, to też jest jego sprawa.
    Powienieneś zgłosić szkodę właścicielowi budynku, wskazać
    wysokość poniesionej szkody i zażądać wypłaty w jakimś tam (7-14
    dni) terminie.

  • 9. Data: 2006-08-01 20:01:52
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    > Powienieneś zgłosić szkodę właścicielowi budynku, wskazać
    > wysokość poniesionej szkody i zażądać wypłaty w jakimś tam (7-14

    To już zrobiłem, choć o terminie nic im nie napisałem. Zamiast
    odpowiedzi od właściciela budynku (do którego poszedł fax) przyszła
    kierowniczka budynku, która wcześniej o sprawie nie chciała słyszeć i
    powiedziała że mam iść do rzeczoznawcy a w ogóle to załatwiać "ze swoim
    ubezpieczeniem". Nie potrafiła zrozumieć że ja AC nie mam, chyba nie
    bardzo wiedziała o czym w ogóle mówi.

    Posłać do nich kolejne pismo, tym razem z podanym terminem?
    Co jeśli do tego czasu nic nie zrobią?

  • 10. Data: 2006-08-01 20:07:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Lubojański* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > To już zrobiłem, choć o terminie nic im nie napisałem. Zamiast

    W zasadzie to oznacza, że powinni zapłacić Ci "bezzwłocznie".

> [...]
    > swoim ubezpieczeniem". Nie potrafiła zrozumieć że ja AC nie mam, chyba
    > nie bardzo wiedziała o czym w ogóle mówi.

    Pewnie tak. Niestety doskonale wiem jak to jest rozmawiać z takimi
    nawiedzonymi ludźmi. Nie zazdroszczę.

    > Posłać do nich kolejne pismo, tym razem z podanym terminem? Co jeśli do
    > tego czasu nic nie zrobią?

    Niestety zostanie Ci tylko sąd. Może spróbuj umówić się z jakimś
    dyrektorem/prezesem, jeśli to poważna instytucja - powiedz, że o
    sprawie poinformujesz prasę, niektórych to rusza. Jeśli kasa nie jest
    przeolbrzymia - może się ruszą.
    W przeciwnym razie niestety zostanie Ci tylko wystąpić do sądu z
    powództwem.