  • 21. Data: 2006-02-10 10:14:42
    Temat: Re: mandat-fotoradar-niezgodność z prawem
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał:

    Odpowiadam dopiero dziś (byłem na krótkim urlopie).
    >Taką tezę postawił inicjator
    Napisał też, ze chceuchylić mandat, ale wcześniej go nie przyjął ;-)

    > SN uznał za niezgodne z ustawą rozp. ministra
    >dające SM prawo do nakładania madatów za przekroczenie prędkości.
    SN podaje wykładnię prawa (jak rozumieć konkretne zapisy), natomiast
    niezgodnością ustanowionego prawa z konstytucją zajmije się Trybunał
    Konstytucyjny, a takiego wyroku o ile wiem narazie nie ma.

    > to podstawa działania SM
    Podstawą działanie SM jest ustawa o ich uprawnieniach oraz tu,
    rozporządzenie ministra zazwalające na stsoowanie przez te służby
    fotoradarów. I to właśnie rozp. nie ma delegacji ustawowej. Jednak do
    czasu wydania wyroku przez TK lub zmiany rozp. przez samego ministra
    prawo jest i obowiązuje.

    >czy prawomocny będzie mandat
    Mandat podpisany przez obwinionego staje się z tą chwilą prawomocny.
    Taki (prawomocny) podlega uchyleniu w jedynym przypadku - gdy nałożono
    go za czyn, który NIE jest wykroczeniem (czyli w naszym przypadku to
    nie ma miejsca, czyli nie ma podstawy prawnej do uchylenia przyjętego)

    >nałożony przeze mnie na Ciebie
    A jesteś funkcjonariuszem uprawnionym do nakładania MK ?
    Masz odpowiednie druki ? I to jest częsciowa odpowiedź.

    >za ... brak delimitera sygnaturki?
    Masz rację. Nie wiem jak to się stało, że jej brak nie zauważyłem.
    Dzięki za zwrócenie uwagi :-)

    >PS. nie do wszystkich cancel dojdzie, tyle litrówk zrobić!
    Tym razem chyba nie "załapałem" ;-(

    Artur Golański