  • 1. Data: 2005-12-22 18:16:51
    Temat: maly problem z kupnem auta..
    Od: "sarbin" <s...@p...onet.pl>

    znajomy kupil auto, znaczy sie nie do konca,
    sprawa wyglada tak, auto bylo juz w polsce, handlarz sprowadzil ale papiery
    byly jeszcze we holandi, znajomy wplacil zadatek, pozniej umowili sie ze
    wieksza czesc kwoty dostanie jak juz auto do niego przyjedzie a reszte
    zaplaci jak juz beda papiery, (auto wczesniej lekko uszkodzone)
    auto mu przywiezli na lawecie, i dostal pisemne potwierdzenie wlasciciela
    firmy ze w ciagu 10 dni, do dnia 19.12 otrzyma komplet dokumentow i tablice
    rejestracyjne, ale dzisiaj jest juz 22 wlascicie cos kreci ze kolejki itd...
    jak go zmusic zeby sie pospieszyl ewentualnie jak odzyskac wplacona kase, a
    auto niech sobie bierze spowrotem ten handlarz..

    moze najlepiej wybrac sie do niego z jakimis panami w niebieskich
    mundurkach?

    pozdrawiam i czekam na odp

  • 2. Data: 2005-12-22 18:37:56
    Temat: Re: maly problem z kupnem auta..
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    22 wlascicie cos kreci ze kolejki itd...
    > jak go zmusic zeby sie pospieszyl ewentualnie jak odzyskac wplacona kase,
    > a auto niech sobie bierze spowrotem ten handlarz..

    Wyznaczyc dodatkowy termin do doreczenia dokumentow, a po jego uplywie
    odstapic od umowy (491 kc) Nastepnie wytoczyc powodztwo o zaplate. Zakladam
    ze znajomy ma pisemna umowe i pokwitowanie zaplaty zaliczki. Jesli nie to
    kasy raczej nie odzyska.

    > moze najlepiej wybrac sie do niego z jakimis panami w niebieskich
    > mundurkach?

    Jesli masz na mysli policje, to nie bardzo wiem co mialaby ona zrobic.
    Niewykonanie zobowiazania to jeszcze nie przestepstwo. No chyba, ze gosc juz
    w chwili zawierania umowy nie mial zamiaru jej wykonac.

    Dan

  • 3. Data: 2005-12-22 18:48:21
    Od: "sarbin" <s...@p...onet.pl>

    tak na kazda kwote ma pokwitowanie, i umowe pisemna z pieczatka i podpisem..