  • 1. Data: 2003-06-12 14:39:21
    Temat: male krotkie pytanko... obraza innych.
    Od: "nurse" <lynx@tznet(wstaw_kropke)one.pl>

    Jesli ktos mnie publicznie nazwal: "swirem z czerownym okiem" oraz "knot z
    cholewa zamiast geby" a ja mu sie odwdzieczylem (prywanty e-mail) nazywajac
    tego czlowieka debilem, to czy grozi mi cos? moze mnie podac do sadu? a
    jesli tak, to z jakimi konsekwencjami - chodzi mi o spojrzenie prawne
    (jakies paragrafy) oraz bardziej realne. Bo czlowiek straszy mnie
    prokuratura - dla mnie to smieszne no ale... upierdliwosc ludzka nie zna
    granic dlatego pytam dla uspokojenia sumienia.

    --
    pzdr,
    grzech

  • 2. Data: 2003-06-12 15:06:06
    Temat: Re: male krotkie pytanko... obraza innych.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik nurse napisał:
    [..]
    > (jakies paragrafy) oraz bardziej realne. Bo czlowiek straszy mnie
    > prokuratura - dla mnie to smieszne no ale... upierdliwosc ludzka nie zna
    > granic dlatego pytam dla uspokojenia sumienia.

    To na co Ty czekasz!?
    Natychmiast rób zgłoszenie do prokuratury i czekaj na rozwój wypadków.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 3. Data: 2003-06-12 15:16:53
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003 17:06:06 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Użytkownik nurse napisał:
    >[..]
    >
    >To na co Ty czekasz!?
    >Natychmiast rób zgłoszenie do prokuratury i czekaj na rozwój wypadków.

    Na jakiej podstawie do prokuratury? Czy pytajacy jest fubkcjonariuszem
    publicznym na sluzbie?

    Czy z powodztwa cywilnego mozna cos dostac za "debila"?
    Czy przynajmniej koszty procesu, bo wyroku to chyba nie?
    Czy nawet kosztow nie dostanie?

  • 4. Data: 2003-06-12 15:18:14
    Od: "nurse" <lynx@tznet(wstaw_kropke)one.pl>

    nurse wrote:
> [...]
    > czlowiek straszy mnie prokuratura - dla mnie to smieszne no ale...
    > upierdliwosc ludzka nie zna granic dlatego pytam dla uspokojenia

    Zaczalem szukac i znalazlem tyle, chociaz wolalbym aby wypowiedzial sie ktos
    kompetentny i pomogl rozwiazac moj problemik...
    A jak narazie znalazlem tyle:
    Art. 216 kk. szczegolnie...
    § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    § 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo
    jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub
    zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

    I jeszcze jedno pytanie, czy "srodek masowego komunikowania" - domyslam sie
    ze chodzi np. o grupy dysusyjne, ale prywatny e-mail?
    W zasadzie to tak jakbym temu czlowiekowi prosto w twarz powiedzial - Ty
    debilu.
    Tak mi sie przynajmniej wydaje

    pzdr,
    grzech

  • 5. Data: 2003-06-12 16:39:19
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "nurse" <lynx@tznet(wstaw_kropke)one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prokuratura - dla mnie to smieszne no ale... upierdliwosc ludzka nie zna
    > granic dlatego pytam dla uspokojenia sumienia.

    nie sądze aby były z tego jakieś konsekwencje,
    gdyż nie obraziłeś go publicznie tylko w prywatnej
    korespondencji

  • 6. Data: 2003-06-13 21:08:34
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    No ale tu chyba bardziej KC.