  • 1. Data: 2005-05-12 12:50:10
    Temat: lista obecności w pracy
    Od: "bzx " <b...@g...pl>

    witam..

    (nie za bardzo jestem w temacie zagadnien prawnych wiec z gory przepraszam za
    moje błędy)

    mam takie zagadnienie do rozpracowania: elektroniczna lista obecności w firmie.
    w tej chwili firma w ktorej pracuje ma klasyczną listę obecności, kazdy rano
    sie podpisuje i tak dalej. ale zdarzają sie sytuacje ze to rozwiązanie staje
    sie kłopotliwe dla działu administracji ktory ma generalnie i tak za duzo pracy.

    padł więc pomysl zeby stworzyc elektroniczna wersje takiej listy. problem w
    tym, zeby taka lista byla w rozumieniu prawnym byla rownoważna liscie
    podpisywanej dlugopisem (ot chociazby zeby sie PIP-a nie przyczepiła ;)

    i teraz pytanie: czy ma ktos doswiadczenie w implementacji takiego
    rozwiazania? chodzi mi o cos na ksztalt logowania sie w systemie
    "intranetowym" (czytnik kart + karty osobiste odpadają).

    z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-12 15:34:30
    Temat: Re: lista obecności w pracy
    Od: "md5.pl" <k...@q...pl>

    bzx wrote:
> [...]
    > problem w tym, zeby taka lista byla w rozumieniu prawnym byla
    > rownoważna liscie podpisywanej dlugopisem (ot chociazby zeby sie

    Nie musi byc podpisana dlugopisem. Musi natomiast byc mozliwosc
    jednoznacznego i niebudzacego watpliwosci okreslenia, kto sie "podpisal".
    Najlepiej zrobic to tak:
    1. W regulaminie pracy wpisana informacja o sposobach potwierdzania listy
    obecnosci
    2. W umowie o prace lub jakims dodatkowym dokumentem zobowiazanie pracownika
    do nieujawniania nikomu swojego hasla do danej konkretnej strony
    interanetowej.
    PIP sie nie przyczepi, w razie spraw sadowych rowniez nie bedzie problemow,
    pod warunkiem zrobienia tego dobrze.

    > i teraz pytanie: czy ma ktos doswiadczenie w implementacji takiego
    > rozwiazania? chodzi mi o cos na ksztalt logowania sie w systemie
    > "intranetowym" (czytnik kart + karty osobiste odpadają).

    Jezeli masz Pytania bardziej szczegolowe, zapraszam na priv, z checia
    pomozemy. A system moze wygladac dosyc prosto, musza byc tylko zachowane
    elementarne zasady bezpieczenstwa, odpowiednie procedury dostepowe do baz
    danych, itp.

    > z gory dziekuje i pozdrawiam

    Mariusz Duszczyk
    md5. IT support