  • 1. Data: 2002-10-17 07:12:31
    Temat: licencje na uzywany sprzet
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Jezeli NTG to przepraszam, ale mysle, ze ktos powinien znac odpowiedz na
    kilka pytan.

    Mam zamiar otworzyc komis komputerowy i zastanawiam sie jak wyglada sprawa
    oprogramowania:
    - jezeli sprzedaje komus komputer uzywany to jaki rozdzaj licencji by trzeba
    kupic na windowsa ??? (pelna, czy da sie jakos OEM'a lub inna kupic?)
    - czy jest jakis obowiazek sprzedawania z uzywanym komputerem systemu
    operacyjnego???
    - czy jezeli ktos mi podpisze oswiadczenie ze dostal kompa bez
    oprogramowania wystarczy to zeby ewentualnie sie ochronic przed zarzutem
    piracenia ...???
    - jak wyglada prawo dotyczace sprzedazy oprogramowania OEM i innych
    okrojonych (tzn. czy musze kupowac caly komputer od kogos z windowsem czy
    moge kupic windowsa np. z mysza ktora jest na fakturze razem z widowsem) ?
    - czy dalej obowiazuje prawo ktore pozwala na zakupienie systemu OEM z mysza
    lub inna czescia komputera czy trzeba caly komp kupic ???

    Jezeli ktos zna linki na ten temat to tez sie przydadza.

    Pozdrawiam,
    Peterphk

  • 2. Data: 2002-10-17 09:33:42
    Temat: Re: licencje na uzywany sprzet
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Peterphk" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > - czy dalej obowiazuje prawo ktore pozwala na zakupienie systemu OEM z
    mysza
    > lub inna czescia komputera czy trzeba caly komp kupic ???

    To raczej nie prawo, lecz pomysl Microsoftu w odniesieniu do wlasnych
    produktow.
    Najprosciej napisac do Microsoft Polska; sam tak swojego czasu zrobilem i
    odpowiedziano mi
    dosc szybko i rzeczowo, ze mozna kupic Windows OEM np. z myszka. Nalezaloby
    jednak sprawdzic,
    czy nadal obowiazuje ten uklad. Napisz do nich i przestaw sprawe, mysle, ze
    Ci pomoga. Adresu nie pamietam, ale skorzystalem z dostepnego na polskiej
    stronie MS.

    Pozdrawiam,

    Juzek

  • 3. Data: 2002-10-17 09:55:16
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    Obawiam sie, ze to nie jest takie proste napisac do microsoftu ... ich
    strona jest tak skonstruowana, ze nie da sie zadac takiego pytania. Jedyny
    adres jaki jest to pomoc techniczna a ta przyjmuje tylko zlecenia dotyczace
    problemow z oprogramowaniem i trzeba podac swoj numer rejestracyjny ...:)

  • 4. Data: 2002-10-17 10:25:18
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

> [...]
    dotyczace
    > problemow z oprogramowaniem i trzeba podac swoj numer rejestracyjny ...:)

    Jak juz pisalem, nie pamietam adresu, sprobowalbym jednak
    http://www.microsoft.com/poland/support/info.htm

    Juzek

  • 5. Data: 2002-10-17 10:33:27
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Peterphk wrote:
> [...]
    > kupic na windowsa ??? (pelna, czy da sie jakos OEM'a lub inna kupic?)

    Jeśli jest na nim już legalny system to możesz go odsprzedać.

    > - czy jest jakis obowiazek sprzedawania z uzywanym komputerem systemu
    > operacyjnego???

    Nie.

    > - czy jezeli ktos mi podpisze oswiadczenie ze dostal kompa bez
    > oprogramowania wystarczy to zeby ewentualnie sie ochronic przed zarzutem
    > piracenia ...???

    Nie.

    > - jak wyglada prawo dotyczace sprzedazy oprogramowania OEM i innych
    > okrojonych (tzn. czy musze kupowac caly komputer od kogos z windowsem czy
    > moge kupic windowsa np. z mysza ktora jest na fakturze razem z widowsem) ?

    To problem sprzedawcy nie Twój. Jeśli sprzeda Ci legalny system to możesz
    go legalnie używać i odsprzedać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-10-17 11:39:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Peterphk wrote:
    [...]
    >+ - czy jest jakis obowiazek sprzedawania z uzywanym komputerem systemu
    >+ operacyjnego???

    Nie ma, ale żeby kupujący czuł się usatysfakcjonowany to możesz
    jakiegoś freewareowego DOSa mu zainstalować (może sprawdzić
    w ten sposób czy sprzęt działa).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-17 15:55:34
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    > Nie.
    dlaczego i co by trzeba bylo zrobic zeby sie przed tym zabezpieczyc?
    slyszalem o takich praktykach w sklepach komputerowych ...
    (nie wiem czy dobrze zrozumiales pytanie ... chodzi o to jaka jest
    odpowiedzialnosc sprzedajacego komputer w komisie)

    ?

    > To problem sprzedawcy nie Twój. Jeśli sprzeda Ci legalny system to możesz
    > go legalnie używać i odsprzedać.

    chodzi o to, ze to ja jestem sprzedawca:) pytanie bylo zadane od strony
    klienta, ale to ja sprzedaje tego uzywanego kompa i chce dorzucic do niego
    legalne oprogramowanie po jak najnizszej cenie wiec pytam o wersje oem czy
    mozna ja zakupic do uzywanego komputera uzywajac takiego tricku jak zakup
    jednej nowej czesci razem z systemem ???