  • 1. Data: 2002-05-21 19:35:09
    Temat: licencja edukacyjna programow komputerowych
    Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczace zakresu wykorzystania programow komputerowych
    zakupionych na licencji edukacyjnej.
    Takie programy mozna kupic jesli sie jest studentem, badz "akademikiem"
    (pracownikiem instytucji edukacyjnej, jak szkola czy uniwersytet prywatny
    czy publiczny + kilka innych, wymienionych przez producenta (podaje za
    Adobe: http://www.adobe.com/education/purchasing/qualify.ht
    ml) ). Otoz
    AFAIK, organiczenie wykorzystania tych programow dotyczy ich zastosowania
    komercyjnego, tzn., jesli dobrze rozumiem, nie moge sprzedawac niczego, co
    zrobilem wykorzystujac dany program. Czyli, jesli uzywam Photoshopa, to nie
    moge w nim zrobic i sprzedac banerka czy innego rysunku.

    1.
    Chcialbym sie dowiedziec, czy to samo ograniczenie dotyczy nastepujacej
    sytuacji. Jestem zatrudniony przez placowke edukacyjna, szkole wyzsza np.,
    ale moje zajecie polega np. na objazdowych wykladach, ktore robie za
    pieniadze. Prezentacje te sa robione w celu scisle edukacyjnym, sa to np.
    wyklady dla szkol podstawowych i gimnazjow. Tylko ze oprocz pensji, ktora
    placi mi uniwersytet, daje czasem wyklady "zamawiane", i wtedy zamawiajacy
    placi ekstra tylko za dany wyklad.
    W czasie wykladu uzywam prezentacji komputerowych, ktorych czesc jest
    przygotowana wlasnie z uzyciem programu z licencja edukacyjna (np. grafiki
    do prezentacji robie w Photoshopie). Czy moge to robic legalnie, czy tez
    musze kupic program z "normalna", komercyjna licencja?

    2.
    Czy jesli nie zatrudnia mnie zadna placowka wyzsza, tylko w/w dzialalnosc
    prowadze w ramach wlasnej firmy, moge w tym samym celu poslugiwac sie wersja
    edukacyjna programu?

    Uff, przepraszam za ten balagan myslowy, to czysto hipotetyczna sytuacja,
    ktora moze sie mi wkrotce zdarzyc, dlatego sam nie bardzo jeszcze wiem, jak
    to by moglo i mialo wygladac...
    Bede bardzo wdzieczy na wyjasnienia...

    Pozdrawiam
    jarek

  • 2. Data: 2002-05-22 17:32:43
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >do prezentacji robie w Photoshopie). Czy moge to robic legalnie, czy tez
    >musze kupic program z "normalna", komercyjna licencja?
    To chyba oczywiste. W ogóle pytania nie mają specjalnego sensu bo coś
    takiego jak ,,licencja edukacyjna" nie istnieje w prawie. Musisz po
    prostu przeczytać umowę licencyjną, którą zaakceptowałeś.

    --
    HTML to twój obowiązek http://www.niusy.pl/ !

  • 3. Data: 2002-05-22 22:58:18
    Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    > To chyba oczywiste. W ogóle pytania nie mają specjalnego sensu bo coś
    takiego jak "licencja edukacyjna" nie istnieje w
    > prawie. Musisz po prostu przeczytać umowę licencyjną, którą
    zaakceptowałeś.

    "Licencja edukacyjna" faktycznie nie istnieje, precyzuje wiec, ze chodzi mi
    o program z nalepka "educational version" na pudelku...
    W umowie licencyjnej napisane jest "for educational, not for commercial use
    only". Wiec czy jesli nie moge sprzedac np. grafiki wykonanej danym
    programem, to czy jesli wezme pieniadze za wyklad, do ktorego ilustracje
    przygotowalem uzywajac tego programu, narusze licencje? Ani prezentacji,
    ktora pokazuje na wykladzie, ani grafik do niej nie sprzedaje. Wiec...?

    jarek

  • 4. Data: 2002-05-23 09:58:54
    Od: johnkelly <j...@w...pl>

    Czy uzytkownik Plonk moglby przestac wysylac w html oraz ustawic
    prawidlowa strone kodowa? Twoich maili nie daje sie czytac.

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M

  • 5. Data: 2002-05-23 21:55:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 11:58:54 +0200), johnkelly
    <j...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Czy uzytkownik Plonk moglby przestac wysylac w html oraz ustawic
    >prawidlowa strone kodowa? Twoich maili nie daje sie czytac.

    Użytkownik Kaba Bujana nie może. Ma genetyczną blokadę. Coś jak
    dysgrafia... On MUSI pisać nieczytelnie i niewłaściwie, gdyż tak mówi
    wyznawana przez niego religia. Na szczęście są wynalazki takie jak
    filtry i 99% użytkowników Sieci wykorzystuje je właśnie na takie
    przypadki...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)