  • 41. Data: 2003-07-06 19:54:32
    Temat: Re: legitymowanie, zatrzymanie - procedury
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To był przykład na to, że zagrożenie dla życia niekoniecznie musi się równać
    z przestępstwem. Tyle, że przykład może o tyle nieadekwatny, że faktycznie
    wówczas gościa się zatrzymuje na innej podstawie prawnej. No to inny
    przykład: Facet rozwala podczas powodzi prowizoryczny wał z worków. Samo
    rozwalanie wału raczej przestępstwem samo w sobie nie jest, choć może
    zagrażać, życiu, zdrowiu i mieniu niewątpliwie.

  • 42. Data: 2003-07-06 19:56:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Polemizowałby. Kontrola osobista jest w ustawie, a jedynie jej zakres
    określa rozporządzenie. Jakby określało, że również przy zatrzymaniu, to
    pewnie byłoby dobrze. Ale się nie kłócę, bo i tak wpływu na to nie mam.

  • 43. Data: 2003-07-06 19:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Do studenta się przyznał, a do policjanta narazie nie.

    Wskaż miejsce, w którym podałem, że jestem studentem. Dla ciekawskich: nie
    jestem.
    Co do policjanta, to jakbyś przejrzał inne posty, to raczej sprawa byłaby
    jasna.

  • 44. Data: 2003-07-07 08:32:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Wskaż miejsce, w którym podałem, że jestem studentem.
    Przynajmniej sugerowałeś, że byłeś ;-)

    >Co do policjanta, to jakbyś przejrzał inne posty, to raczej sprawa byłaby
    >jasna.
    Ciekawa odpowiedź: "nie potwierdzam i nie zaprzeczam" ;-D
    Nie ma się czego wstydzić !
    Policjo - bądź przyjazna prawym obywatelom !

    Artur Golański

  • 45. Data: 2003-07-07 10:07:05
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Sam rozwalanie wału raczej przestępstwem samo w sobie nie jest,
    A wykroczenie (czyn zabroniony pod groźbą kary) ci nie wystarczy ?
    (niszczenie wałów KW art. 80. § 1 pkt 3 lub 6)

    P.S. Liczyłem, że podejmiesz temat: "Czy moja zguba jest moją
    wierzytelnością ?", nie ciekawi cię odpowiedź na moje pytanie ?

    Artur Golański

  • 46. Data: 2003-07-07 10:37:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Czy 'stwarzanie bezpośredniego zagrożenie dla życia lub zdrowia
    > ludzkiego' nie jest czynem zabronionym ?

    Zwykle jest to także przestępstwo, ale teoretycznie nie musi - np. próba
    popełnienia samobójstwa.
    A na jakiej podstawie sprawdzić czy przed chwilą "zdjęty" niedoszły
    samobójca nie ma noża ?

    Ale przecież mam tutaj inny przykałd zatrzymania nieprocesowego wpisanego do
    ustawy o Policji - zatrzymanie "więzienników" co zbyt długo z przepustki nie
    wracają. Choć teoretycznie to też może być czyn zabroniony...

  • 47. Data: 2003-07-07 11:01:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Każdy policjant ma notatnik służbowy, a przynajmniej powinien go mieć.
    Prewencjusze mają notatniki, które są ewidencjonowane, przełożeni je na
    bieżąco sprawdzają i widzą co tamci czynią na służbie. Inni policjanci
    (kryminalni) powinni mieć notatniki, ale ich nie mają bo nikt ich pewnie nie
    rozlicza z takich drobiazgów, jak wpis do notesika. Wobec tego notatniki
    leżą zapomiane w biurkach, bo racjonalny człowiek nie będzie robił czegoś,
    co nie jest nikomu potrzebne, a że jest niezgodne z procedurą to już inna
    sprawa...
    Czy zgadzasz się z opisanym powyżej stanem faktycznym?

    Na marginesie:
    Odnalazłem spis dokumentów (zarz. KGP) jakie powinien prowadzic kierownik
    rewiru dzielnicowych:
    Notatnik zaliczony został do dokumentów fakultatywnych. Co to znaczy
    fakultatywny. Fakultatywnie istnieje, czy
    fakultatywnie tam robi się wpisy. A czy jest jakaś podstawa prawna KGP do
    tego aby dochodzeniowcy mieli notatnik?

  • 48. Data: 2003-07-07 14:33:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał:

    >np. próba popełnienia samobójstwa.
    Eee, to kwalifikuje się do konsultacji z lekarzem psychiatrą + jego
    decyzja - zostawić na oddziale lub zalecić wizytę u psychologa.

    >A na jakiej podstawie sprawdzić czy przed chwilą "zdjęty" niedoszły
    >samobójca nie ma noża ?
    Najpierw zatrzymanie [nie sądzę, iż w tym przypadku ma zastosowanie -
    patrz uwaga powyżej], a dopiero potem sprawdzenie.

    >przepustki nie wracają. Choć teoretycznie to też może być czyn zabroniony...
    Nie nazwałbym ten czyn tylko teoretycznie zabroniony :-)

    Artur Golański

  • 49. Data: 2003-07-07 16:28:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | sprawa...
    | Czy zgadzasz się z opisanym powyżej stanem faktycznym?

    Połowicznie. Niektórzy przełożeni tego wymagają, przy czym oczywiście w
    mniejszym stopniu niż od prewencjiuszy. W każdym razie notatniki
    kryminalnych też są dziennikowane, nawet jeśli leżą w biurkach. Z reguły są
    wykorzystywane do bieżących zapisków. Co do dochodzeniowców, to faktycznie
    potwierdzam, że jak jest im potrzebny notatnik, to baaaardzo długo go
    szukają.

> [...]
    | fakultatywny. Fakultatywnie istnieje, czy
    | fakultatywnie tam robi się wpisy. A czy jest jakaś podstawa prawna KGP do

    Nie podam Ci podstawy prawnej z głowy, bo nie pamiętam. W każdym razie z
    kilku przepisów prawa wynika, że policjant to i owo musi w nich
    dokumentować, więc pośrednio jest to powód, dla którego musi go mieć.
    Zresztą od czasu do czasu każdy policjant nagle wykonuje czynności
    patrolowe. Czy to przy okazji większych imprez (na Papieża jechali wszyscy z
    naczelnikami włącznie i ciągnęli z buta - było, że mają mieć notatniki), czy
    to przy innych okazjach.

  • 50. Data: 2003-07-07 16:30:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Przynajmniej sugerowałeś, że byłeś ;-)

    Dla ciekawskich: byłem.
    I by uniknąć kolejnego pytania: udało mi się moje starania uwieńczyć
    sukcesem. Nawet więcej niż jeden raz.