  • 1. Data: 2014-05-18 20:06:48
    Temat: kwota składki na ubezpieczenie zdrowotnej uprawniająca do bezpłatnego leczenia?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Szukam i nie mogę znalezc. A moze jest tu luka i wystaczy isc do sasiada
    spisac umowe zlecenie na 1 zł na przekopanie ogródka 3m^2 zapłacić 8gr
    składki i cieszyc sie darmowym leczeniem? ;)
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2014-05-18 20:46:53
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 18.05.2014 20:06, the_foe wrote:
    > Szukam i nie mogę znalezc. A moze jest tu luka i wystaczy isc do sasiada
    > spisac umowe zlecenie na 1 zł na przekopanie ogródka 3m^2 zapłacić 8gr
    > składki i cieszyc sie darmowym leczeniem? ;)

    ...a w miedzyczasie ZUS stwierdzi, ze to umowa smieciowa i tak na prawde
    ma znamiona pracy na etat ;)

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 3. Data: 2014-05-18 23:55:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Malpy i Delfiny h...@a...pl ...

    > na prawde

    A na kłamstwo to ile to będzie?

  • 4. Data: 2014-05-19 09:20:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-18 20:46, Malpy i Delfiny pisze:

    > ...a w miedzyczasie ZUS stwierdzi, ze to umowa smieciowa i tak na prawde
    > ma znamiona pracy na etat ;)

    Jeśli sąsiad podpisze jako osoba cywilna, to do 200zł nie ma składek, a
    opodatkowanie na ogólnych zasadach....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2014-05-19 14:32:14
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-05-19 09:20, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jeśli sąsiad podpisze jako osoba cywilna, to do 200zł nie ma składek, a
    > opodatkowanie na ogólnych zasadach....

    ok, ale czy od tej kwoty płaci sie składkę zdrowotną (wciaz smieszna
    kwota) i czy zleceniobiorca nabywa prawo do bezpłatnego leczenia?

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2014-05-19 14:52:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-19 14:32, the_foe wrote:
    > ok, ale czy od tej kwoty płaci sie składkę zdrowotną (wciaz smieszna
    > kwota) i czy zleceniobiorca nabywa prawo do bezpłatnego leczenia?

    Może zanim zaczniesz się ekscytować tanim ubezpieczeniem zdrowotnym to
    sprawdź sobie definicję działalności wykonywanej osobiście, bo o to Ci
    zapewne chodzi.

    Hint: IMHO to nie działa w przypadku usług na rzecz osób fizycznych
    *nie* prowadzących DG. tak wiec spokojnie mogą Cię ścignąć za
    prowadzenie DG bez rejestracji.

    Piotrek

  • 7. Data: 2014-05-19 15:00:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-19 14:32, the_foe pisze:

    > ok, ale czy od tej kwoty płaci sie składkę zdrowotną (wciaz smieszna
    > kwota) i czy zleceniobiorca nabywa prawo do bezpłatnego leczenia?

    http://www.podatki.gofin.pl/17,1,61,165820,umowa-zle
    cenia-o-dzielo-zawarta-pomiedzy-osobami-fizycznymi.h
    tml

    Więc w zasadzie może być wykazana na koniec roku dopiero. Brak obowiązku
    zgłaszania gdziekolwiek wcześniej takiej usługi, więc i za bardzo nie ma
    jak zgłosić kogokolwiek....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 8. Data: 2014-05-19 16:40:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-18 20:06, the_foe pisze:

    > składki i cieszyc sie darmowym leczeniem? ;)

    tak, a nawet bardziej, składka może wynosić 0zł (brak zarobku, ale
    zawarta umowa podlegająca ubezpieczeniu).

    --
    Liwiusz