  • 1. Data: 2003-01-24 13:25:01
    Temat: kupowanie mieszkania we dwojke
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Chce kupic mieszkanie spoldzielcze - wlasnosciowe wspolnie z chlopakiem (nie
    jestesmy malzenstwem).
    Czy jest to mozliwe?
    Czy nie bedzie problemow z wkladem czlonkowskim w spoldzielni, z umowa
    notarialna? A potem, gdy zostaniemy malzenstwem czy tez nie bedzie
    problemow?

    Dodam, ze mieszkanie mialoby byc na kredyt.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-24 13:53:56
    Temat: Re: kupowanie mieszkania we dwojke
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > Chce kupic mieszkanie spoldzielcze - wlasnosciowe wspolnie z chlopakiem
    (nie
    > jestesmy malzenstwem).
    > Czy jest to mozliwe?
    Jest.
    > Czy nie bedzie problemow z wkladem czlonkowskim w spoldzielni, z umowa
    > notarialna? A potem, gdy zostaniemy malzenstwem czy tez nie bedzie
    > problemow?
    Nie będzie.
    :)
    nemo

  • 3. Data: 2003-01-24 13:57:52
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    > Chce kupic mieszkanie spoldzielcze - wlasnosciowe wspolnie z chlopakiem
    (nie
    > jestesmy malzenstwem).
    > Czy jest to mozliwe?

    tak

    > Czy nie bedzie problemow z wkladem czlonkowskim w spoldzielni,

    w spółdzielniach zawsze mogą robic problemy, różne mogą byc statuty
    spółdzielni, c
    czy nie lepiej by mieszkanie kupiła jedna osoba, a po zawarciu małżeństwa z
    mocy prawa spółdzielcze własnościoqwe prawo do lokalu jest wspówłasnoscia
    małżonków? chyba że nie ufacie sobie nawzajem, w takim razie po co chcecie
    mieszkać razem

    > Dodam, ze mieszkanie mialoby byc na kredyt.

    banki też są znane z tego, że robia problemy... dadzą kredyt jednemu, to
    mogą się potem czepiac, czemu jest 2 współwłaścicieli

  • 4. Data: 2003-01-24 14:32:16
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > problemow?
    >
    > Dodam, ze mieszkanie mialoby byc na kredyt.

    Rada ... moze nie na temat .. ale ...
    Nie rob tak... bo mozesz sie przejechac ... juz takich znale, oni tak
    podobnie zrobili z kontem i z komorkami ... a pozniej jak sie rozstali mimo
    wszystko ( a byli pewni ze beda razem) to byly ino same problemy.

    AJA

  • 5. Data: 2003-01-24 15:15:00
    Od: "dodo" <d...@w...pl>

    Użytkownik Vei <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > Chce kupic mieszkanie spoldzielcze - wlasnosciowe wspolnie z chlopakiem
    (nie
    > jestesmy malzenstwem).
    > Czy jest to mozliwe?

    Miałam identyczną sytuację - tylko z 3 lata temu i nam prezes spółdzielni
    wciskał kit, iż z uwagi na prawo spółdzielcze taka opcja nie jest możliwa
    (dokładnie już nie pamiętam argumentacji). Chodziło mniej wiecej o to, że
    dwie niespokrewnione osoby nie mogą (będąc nawet członkami spółdzielni)
    ubiegać się o prawo do tego samego lokalu. Niezłe prawda Ponieważ był to
    prawie koniec roku, a nam bardzo zależało na uldze budowalanej, nie
    chcieliśmy miec problemów z us i nie mieliśmy czasu na udowadnianie
    prezesowi że nie ma racji, wiec szybko podpisaliśmy stosowne dokumenty w
    urzędzie stanu cywilnego, zawierając w ten sposób w świetle prawa związek
    małżeński. :)

    > Dodam, ze mieszkanie mialoby byc na kredyt.
    Z bankiem nie powinno być jakichkolwiek problemów.
    pozdr. Dodo

  • 6. Data: 2003-01-24 22:40:06
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > czy nie lepiej by mieszkanie kupiła jedna osoba, a po zawarciu małżeństwa
    > mocy prawa spółdzielcze własnościoqwe prawo do lokalu jest wspówłasnoscia
    > małżonków?

    Jeżeli jedno z nich kupi mieszkanie przed ślubem,
    to będzie ono stanowiło jego majątek odrębny,
    również po zawarciu małżeństwa.

    Joker

  • 7. Data: 2003-01-27 06:41:19
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Vei" <a...@g...pl> wrote in message news:b0revp$4pb$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Czy nie bedzie problemow z wkladem czlonkowskim w spoldzielni, z umowa
    > notarialna? A potem, gdy zostaniemy malzenstwem czy tez nie bedzie

    Witam...
    Przechodzilem to samo w wakacje, wiec wiem cos na ten temat.
    Jesli chodzi o bank, to spoko, nie ma problemu, jesli chodzi o umowe
    notariala, to rowniez
    nie ma problemu, jesli chdozi o spoldzielnie, to jest o tyle problem, ze
    trzeba ich ladnie poprosic
    oraz wyznaczyc jedna z wspolwlascicieli jako czlonka spoldzielni, oboje nie
    moga nimi byc.
    Dodatkowo w umowie notarialnej dobrze jest wypisac % udzial w mieszkaniu (np
    fifty-fifty)
    co da potem informacje o wkladzie w mieskzanie - przy zawieraniu malzenstwa.
    Takze, wszystko jest do zalatwienia, tylko trzeba najpierw sie popytac i
    upewnic.

    No, a teraz smutniejsza sprawa... Tez bylem pewny, ze wiem co robie.
    Pomylilem sie. Z kupna mieszkania nie moglem sie juz wycofac (za duzo
    zadatku wplacone),
    natomiast w ost. chwili zmienilem kupujacych na rodzicow i mnie.

    No i teraz mam przez 20 latek kredycik do splacania samemu... cholernie
    ciezko jest :(

    Takze... wszystko mozliwe i zycze powodzenia! Ale... zastanowcie sie czy to
    juz ten moment, czy
    lepiej poczekac.

    Pozdrawiam!
    Janusz

  • 8. Data: 2003-01-27 13:34:18
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

> [...]
    > problemow?
    >
    > Dodam, ze mieszkanie mialoby byc na kredyt.

    Wlasnie teraz to przerabiam, ale ze jestem na poczatku tej drogi to moge
    powiedzec tylko tyle ze bank nie robil zadnego problemu, w ogole ich to nie
    interesowalo.
    Zobaczymy jak bedzie w spoldzielni, mam nadzieje ze za jakies 2 miesiace.
    Pozdrawiam Adam