  • 1. Data: 2003-12-23 13:50:08
    Temat: Koszt w walucie obcej - pomocy :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Trochę zamotana sytuacja, ale jeśli ktoś to kiedykolwiek robił, to sądzę że
    nie będzie miał problemów z odpowiedzią:

    - mam fakturę w EUR, którą wrzucam w koszty
    - faktura ma dwie równe raty, co jest na niej napisane (wysokość i termin)
    - wystawiona dnia X
    - otrzymana dnia X+2
    - dnia X+5 kupiłem EUR na pierwszą ratę w kantorze (mam tylko pokwitowanie)
    - dnia X+10, dniu wpłaty pierwszej raty, wpłaciłem ją, na co mam
    pokwitowanie z dniem, kwotą w EUR itd.
    - reszta forsy będzie zapłacona za jakiś czas

    Jak ja to mam do jasnej anielki w KPiR zaksięgować teraz? :))

    Czy dobrze rozumuję, że:

    1. przeliczam całość faktury na EUR wg kursu średniego NBP z dnia
    otrzymania faktury (otrzymania czy wystawienia?) i tak księguję

    2. przeliczam 50% (pierwsza rata) wg kursu średniego NBP z dnia zapłaty
    pierwszej raty

    3. koryguję koszta o różnicę między połową przeliczonej wartości faktury i
    wartością pierwszej raty (notabene - jak się to robi pod względem
    formalnym w KPiR? Dowód wewnętrzny?)

    Z drugą ratą analogicznie.

    Tak?
    --