  • 1. Data: 2005-11-05 21:23:27
    Temat: kupno nieruchomosci/cudzoziemiec???
    Od: "Magda T." <l...@g...pl>

    No to pytam :) Moze ktos mi pomoze...?

    Sprzedaje Szwedce (Polka z pochodzenia, ale pozbyla sie obywatelstwa jakis
    czas temu) mieszkanie. Wszystko super itp, ona moze je kupic, to
    wiem...natomiast problem jest taki, ze przy tym mieszkaniu mam kawalek
    ziemi - pozal sie Boze 100m2 ;) Taki ogrodek. Ale jest zalozona na to
    oddzielna ksiega wieczysta...i teraz tak.
    Ja moge sprzedac jej mieszkanie, ale na druga nieruchomosc (zgodnie z
    przepisami) musi miec zgode MSWiA. I szlag mnie trafia zeby o te 100 metrow
    musiec sie zwracac do ministra??

    Moje pytanie brzmi - czy mozna jakos obejsc ten przepis? albo jak w ogole
    rozwiazac ta sytuacje? Nagli nas tez czas - umowe przedswtepna podpisalysmy
    juz jakis czas temu, ja otrzymalam zadatek... babka ma juz reszte kasy i nie
    chce sie teraz bawic w jakies zgody. Boi sie ze kurs szwedzki sie zmieni i
    bedzie w plecy.itp

    I chyba rozwiazemy to tak, ze ja sprzedam jej to mieszkanie teraz...a
    pozniej ona wystapi o zgode do ministra...no ze skoro ma juz to mieszkanie
    to powinni sie zgodzic sie na ten ogrodek 100 m :) ( w sumie chyba problemow
    robic nie powinni...jelsi zrobia zostane w z kawalkiem ziemii juz chyba na
    zawsze :)))) ) No i ja sprzedam jej za jakas zlotowke albo cos w tym
    stylu(darowizna?) (ta ziemia generalnie byla jakby bonusem do mieszkania
    wiec w sumie tez jakby dostalam ja za darmo :) )

    Albo poczekamy na zmiane przepisow ;)

    Ale tak czy inaczej chyba w ostatecznym akcie notarialnym podpiszemy cos w
    rodzaju dzierzawy na razie... i jeszcze moze tak zapytam - czy te dwie
    rzeczy moge zawrzec razem w akcie notarialnym? (by pozniej na sama ziemie
    nie musiec spisywac aktu) i czy np. mozna zawrzec klauzule ze ziemia stanie
    sie jej wlasnoscia po spelnieniu tam jakis wymagan...no juz nie wiem ;)
    kombinuje jakby to najlepiej zrobic. Prosze o rade ;)

    Pozdrawiam

    Magda

  • 2. Data: 2005-11-05 22:03:26
    Temat: Re: kupno nieruchomosci/cudzoziemiec???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Magda T. wrote:

    > Ja moge sprzedac jej mieszkanie, ale na druga nieruchomosc (zgodnie z
    > przepisami) musi miec zgode MSWiA. I szlag mnie trafia zeby o te 100 metrow
    > musiec sie zwracac do ministra??

    Tak pół żartem, pół serio - jakby się skończyło wzięcie pożyczki od tej
    Szwedki z zabezpieczeniem w postaci tego kawałka ziemi i nie spłacenie
    tej pożyczki?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-11-06 04:32:16
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dziennikarz wytropi dopisując dwa zera i pierwsza szpalta gotowa, sznurowadła
    zostawiać w domu ;-)
    JaC