    From: krzysiek <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kupno mieszkania z rodzicami
    Date: Wed, 21 Jun 2006 21:12:38 +0200

    Witam,
    Chce kupic mieszkanie warte 90 tys zł. Jestem mlodym człowiekiem i mam
    swoich oszczędności ok 50 tys. Jest to kasa udokumentowana. Pracowałem
    do tej pory 5 lat i mieszkając z rodzicami zaoszczędziłem tyle. Reszte
    pieniedzy dostałem od rodziców. Wiem ze mogą mi przekazać
    nieopodatkowaną darowizne ok 20 tys. Jednak stanowi to w sumie 70 000.
    Do prawnego udokumentowania kasy na calą wartośc brakuje mi więc 20 tys.
    Notariusz poradził mi, żeby kupić mieszkanie wraz z rodzicami bo inaczej
    może sie US do mnie przyczepić skad mam pozostałe pienądze.
    Zastanawiam się czy te 20 k. jest na tyle dużą kwotą żeby US sie
    rzeczywiście czepiał biorąc po uwagę, że od przyszłego roku duzo większe
    darowizny w takim pokrewienstwie nei będą opodatkowane? Czy dla swietego
    spokoju lepiej kupic tą chate wraz z rodzicami?

    licze na podpowiedz i z góry dzieki
    Krzysiek