  • 1. Data: 2005-11-28 08:50:45
    Temat: Re: ==== kupno mieszkania z obciążoną hipoteką =====
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dar_k wrote:

    > Proszę o odpowiedź jakie jest moje ryzyko utraty zadatku w tej sytuacji,
    > czy spisanie umowy przedwstępnej przez notariusza daje mi gwarancję, że
    > w przypadku nieuczciwego sprzedającego odzyskam swój zadatek. Jaka jest
    > procedura odzyskania pieniedzy w takiej sytuacji i jak długo to trwa.

    Rzuć okiem na wątek "Hipoteka jak zabezpieczenie pożyczki" sprzed dwóch
    dni - tam jest conieco informacji, które mogą Ci się przydać (żeby np.
    nie zrobił numeru, że bieże zadatek, a sprzedaje komuś innemu).

    W skrócie - to się robi na umowę przedwstępną (notarialnie) która trafi
    do księgi wieczystej.

    Można też to zrobić inaczej - jeśli ta hipoteka to np. jakiś kredyt, to
    można pogadać z bankiem o cesji umowy (i odpowiedno mniej zapłacić
    sprzedającemu).

    Wtedy on by kasy na spłacenie hipoteki do ręki nie dostał.

    ATSD 20 tysięcy przy mieszkaniu za 64 to jakaś cholernie wysoka zaliczka
    - zwykle przyjmuje się około 10% wartości.

  • 2. Data: 2005-11-28 09:39:56
    Temat: ==== kupno mieszkania z obciążoną hipoteką =====
    Od: dar_k <d...@o...pl>

    Witam, serdecznie,
    Zamierzam kupić mieszkanie na rynku wtórnym za kwotę 64000zł.
    Sprzedający przy podpisaniu umowy przedwstępnej chce, aby zapłacić mu
    zadatek w wysokości 20000zł. Sprzedający dopiero po zażądaniu od niego
    odpisu z księgi wieczystej przyznał sie, że mieszkanie ma obciązoną
    hipotekę. i zaproponował, żę spłaci zadłużenie mieszkania zadatkiem,
    który otrzyma ode mnie.