  • 1. Data: 2005-11-27 23:19:07
    Temat: klauzule w umowie - dot. Sadu
    Od: "TASMAN" <izzyrider[blebleble]@[blebleble].wp.pl>

    Witam,

    czy mozecie podpowiedziec jaka klauzule odnosnie spraw spornych zawierac w
    umowie.

    Sprawa wyglada tak: umowy dotycza wykonania pewnych uslug.
    Jesli to ma jakies znaczenie to kwota umowy oscyluje w granicach 15000 -
    20000 zl net. Chodzi o koszty ew. postepowania sadowego.

    Jest klauzula mowiaca ze wszelkie sprawy sporne beda zalatwiane w drodze
    polubownych negocjacji,
    jesli to nie pomoze to sprawa bedzie skierowana na droge sadowa. I tu sie
    pojawia moje pytanie.
    Do jakiego sadu odnosic sie w umowach? Czy do Sadu Arbitrazowego (koszty)
    czy do innego Sadu.

    Pomozecie?

    pozdrawiam,
    TASMAN

  • 2. Data: 2005-11-28 06:19:42
    Temat: Re: klauzule w umowie - dot. Sadu
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    jezeli nie ma w umowie jaki Sad, to sprawa bedzie rozstrzygana przez SR wydz
    Cywilny lub gospodarczy w opraciu o zasady ogolne art. 27 i n. lub 34
    /najczestsze przypadki/

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2005-11-28 06:26:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > jezeli nie ma w umowie jaki Sad, to sprawa bedzie rozstrzygana przez SR wydz
    > Cywilny lub gospodarczy w opraciu o zasady ogolne art. 27 i n. lub 34
    > /najczestsze przypadki/

    A w umowie można wskazać wydział sądu? Chyba nie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-11-28 10:23:58
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    oczywiscie ,ze mozna wskazac ale bedzie to bezskuteczne
    mi bardzij chodzilo o wlasciwosc miejscowa.. z tym ,ze warto podkreslic , ze
    czasem taka klauzula mze zostac uznana za niedozwolona

    pozdrawiam
    Łukasz