  • 1. Data: 2002-11-21 17:28:39
    Temat: kto odpowiada za zniszczona odziez ?????
    Od: "Darek" <p...@w...pl>

    Witam,

    Prosze o odpowidz na pytanie :
    jaka odpowiedzialnosc ponosi pralnia jesli zniszczy odziez (niewazne czy
    koszule czy garnitury) Klienta ?

    Bardzo prosze o info. Dzieki.

    DT

  • 2. Data: 2002-11-21 17:36:32
    Temat: Re: kto odpowiada za zniszczona odziez ?????
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Prosze o odpowidz na pytanie :
    > jaka odpowiedzialnosc ponosi pralnia jesli zniszczy odziez (niewazne czy
    > koszule czy garnitury) Klienta ?
    >
    > Bardzo prosze o info. Dzieki.

    odpowiedzialnosc cywilna wynikajaca z kc oraz w okreslonych przypadkach moze
    to byc odpowiedzialnosc karna za przestepstwo lub wykroczenie /wartosc
    odziezy do 250 zl -wykroczenie/
    ssj5

  • 3. Data: 2002-11-22 13:42:07
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    moze
    > to byc odpowiedzialnosc karna za przestepstwo lub wykroczenie /wartosc

    Ale karna tylko, jesli zrobili to umyslnie bowiem art. 288 kk nie przewiduje
    typu nieumyślnego. Chyba jednak chodzi o 'fuszerkę' w wyniku której ubrania
    uległy zniszczeniu. Będziemy tu mieli więc przypadek odpowiedzialnosci
    kontraktowej z art. 471 kc, obejmującą szkody majątkowe w pełnej wysokości -
    damnum emergens i lucrum cessans, jeśłi o tych drugich można mówic w wypadku
    odzieży ( jak kto ma wyobraźnie niech ja uruchomi :-)))). Krótko - wiszą Ci
    nowe ciuchy :-)

    pozdrawiam

    --
    Depi.