  • 1. Data: 2006-01-02 08:39:11
    Temat: ksiegi wieczyste - zmiany prawne
    Od: radek<r...@m...pl>

    witam, słyszałem ze od marca 2006 ma sie cos zmienic prawnie w opłatach przy
    podpisywaniu u notariusza Aktu Notarialnego (nabycie lokalu)- nie wiem za bardzo
    o co chodzi, jakas stawka ma byc stała a nie % od wartosci lokalu. Dla mnie to
    wazne bo własnie mamy za 2 dni takie spotkanie u notariusza, ktory wyliczył
    wszystkie opłaty (wpis do ksiągi wieczystej, jakies inne opłaty, honorarium) na
    prawie 5.000 zł ! I własnie zastanawiam sie czy nie przeciągnąć sprawy do marca
    aby zmniejszyc te opłatę :) Bardzo prosze o rozjasnienie o co chodzi z tymi
    zmianami. Wielkie dzieki za pomoc!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-02 13:50:23
    Temat: Re: ksiegi wieczyste - zmiany prawne
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    radek napisał(a):
> [...]
    > aby zmniejszyc te opłatę :) Bardzo prosze o rozjasnienie o co chodzi z tymi

    2 marca wchodzi w życie nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych, która przewiduje m.in. stałe wpisy w postępowaniu
    wieczystoksięgowym - wpis prawa własności - 200 zł

    KG

  • 3. Data: 2006-01-02 22:10:20
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 02 Jan 2006 14:50:23 +0100, *kam* <news:dpbb4f$mco$1@inews.gazeta.pl>
    napisał(a):

    > 2 marca wchodzi w życie nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach
    > cywilnych, która przewiduje m.in. stałe wpisy w postępowaniu
    > wieczystoksięgowym - wpis prawa własności - 200 zł

    To się załatwia chyba tylko w Hipotece, a nie u notariusza?
    Zapłaciłam kiedyś trochę więcej za ten wpis.

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2006-01-02 22:20:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kaja napisał(a):
    > To się załatwia chyba tylko w Hipotece, a nie u notariusza?

    Notariusz ma obowiązek zawrzeć wniosek o wpis w akcie notarialnym i
    pobrać opłaty. Potem przesyła odpis aktu notarialnego do sądu.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-03 13:44:13
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 02 Jan 2006 23:20:40 +0100, *kam* <news:dpc916$si1$1@inews.gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Notariusz ma obowiązek zawrzeć wniosek o wpis w akcie notarialnym i
    > pobrać opłaty. Potem przesyła odpis aktu notarialnego do sądu.

    Dzięki.

    --
    Kaja