  • 1. Data: 2002-09-17 07:54:49
    Temat: kremacja
    Od: "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl>

    jest taka kwestia:

    mam nadzieje ze szybko nie nastapi moje zejscie z tego swiata, ale zawczasu
    chcialem sie skonsultowac w jednej kwestii. po smierci chcialbym aby poddano
    mnie kremacji.
    co w zwiazku z tym powinienem zrobic, aby po mojej smierci zagwarantowac
    sobie takie postepowanie z moimi przyszlymi zwlokami?
    czy moge to zrobic poza testamentem?
    jak w takiej sytuacji powinny postepowac osoby ktore beda wypelniac moja
    wole?
    poza tym czy musze spoczac na cmentarzu, czy wybor miejsca spoczynku jest
    dowolny?

  • 2. Data: 2002-09-17 08:08:08
    Temat: Re: kremacja
    Od: "Grzegorz \"Gzyl\" Cioch" <g...@w...pl>

    Nie powinno być problemu: niedawno zmarł Tato mojej żony, życzył sobie aby
    poddano Jego ciało kremacji, choć nie wyraził swojej woli na piśmie.
    Wystarczyło, że rodzina złożyła stosowne oświadczenie w Zieleni Miejskiej
    (na ich druku), która w Gdańsku zajmuje się pochówkami.

    Po kremacji, urnę z prochami można pogrzebać na cmentarzu, ale wydaje mi
    się, że jest tutaj dowolność (wiem, że wydają ją do rąk rodziny).

    Pozdrawiam i życzę szybkiego niezejścia

    Grzegorz

    Użytkownik "kwiatuszek99" <j...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:am6n44$nlo$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-09-17 14:23:11
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    kwiatuszek99 wrote:

> [...]
    > wole?
    > poza tym czy musze spoczac na cmentarzu, czy wybor miejsca spoczynku jest

    Witam,
    moi żyjący jeszcze rodzice zawarli odpowiednią umowę z firma funeralną
    (pogrzebową) i złożyli odpowiednie oswiadczenia. Firma załatwia
    wszystkie czynnosci formalno-prawne. Trzeba z nimi tylko skontaktować
    się gdy nadejdzie już ten moment.
    Skontaktuj się z firma pogrzebową na swoim terenie, oni potrafią taką
    sprawę delikatnie załatwić.

    kazik

  • 4. Data: 2002-09-17 14:33:23
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik kwiatuszek99 <j...@p...onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:am6n44$nlo$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wole?
    > poza tym czy musze spoczac na cmentarzu, czy wybor miejsca spoczynku jest

    Jestem po uzgodnieniach z żoną , że po zejściu chcemy być skremowani.
    Z tego tematu to wiem napewno , że wysypanie prochów do morza
    jest całkowicie legalne . Uzgodnione mam rozsypanie moich prochów lecz
    niekoniecznie do morza .

  • 5. Data: 2002-09-17 14:36:18
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > Wystarczyło, że rodzina złożyła stosowne oświadczenie w Zieleni Miejskiej
    > (na ich druku), która w Gdańsku zajmuje się pochówkami.
    Hehe - trafna nazwa dla firmy pogrzebowej :)

    Wiesz, co dzisiaj leci w TV? >>> http://link.interia.pl/f1655

  • 6. Data: 2002-09-17 15:24:11
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Sebastian D-D wrote:

    > Hehe - trafna nazwa dla firmy pogrzebowej :)

    Kiedys miejski zaklad pogrzebowy byl w strukturze zakladu oczyszczania
    miasta.

    A co do pytania kolegi.
    To prochow po kremacji nie mozna nigdzie rozsypywac.
    Musza byc zlozone na cmentarzu.
    Mowia o tym ustawa o cmentarzach, pochowkach.