  • 1. Data: 2005-03-12 08:48:16
    Temat: kredyt w pkosa
    Od: "funkacid" <f...@p...onet.pl>

    W 2001 bank wypowiedział mi umowę i zazadal zwrotu kredytu. Przez te kilka lat
    podpisane były 2 ugody które niestety nie udało mi sie w czasie spłacić.
    dokonywalem roznych , nieregularnych wplat
    uzbieralo sie 25 odsetek
    Od roku 2001 wpłaciłem w różnych miesiącach łączną kwotę 27 tyś. Wszystko
    poszło na odsetki i kapitał nie został spłacony nawet w 1 zł.
    W październiku 2004 wróciłem znowu do nich jak syn marnotrawny chcąc znow
    rozmawiać. Pani w windykacji z miną jakby wróciła właśnie z kolejnego szkolenia
    z windykacji przywitała mnie strasząc prokuratorem. Mimo to zachowałem spokój i
    mówię że u mnie jest źle, ale rodzina zgodziła się mi pomóc i dać pieniądze w
    ratach na spłatę kredytu. W międzyczasie (miedzy spotkaniami)pani z windykacji
    wysłała sprawę do komornika, który po 1 miesiącu wniosek umorzył z urzędu ze
    względu na brak możliwości egzekucji dłużnika.
    W miesiącu listopadzie 2004 złożyłem prośbę o zmianę kolejności zarachowania
    dokonywanych wpłat tak aby wpłaty pomniejszały kapitał a potem szły na odsetki.
    Dział windykacji skierował wniosek do centrali ( oddział podobno nie ma takiego
    prawa ).
    Jako gest mojej dobrej woli dyr. odziału zażądał wpłaty ( 8 tys ) na konto
    przejściowe banku. Tam też te środki czekają na decyzję centrali.
    Jest dzisiaj 12 marzec iodpowidzi nie ma. Przybyło odsetek ok. 5 tyś zł. I z
    nieoficjalnej opinii jaką uzyskałem z banku będzie na dniach odmowa ze strony
    centrali.
    Generalnie jest tak że egzekucja na mnie jest bezskuteczna ale zadeklarowalem
    bankowi, ze rodzina chce mi pomoc. Natomiast można przyjąć że umowa kredytowa
    jest skrajnie zła dla mnie i są tam zawarte same moje obowiązki i zero praw
    (wiem, ze sie podpisalem pod tym).
    Proszę o opinię w temacie:
    - Czy sensowne jest występowanie z powództwa cywilnego wobec PKO?
    - Jak sądy traktują takie pozwy?
    - Czy były już podobne sytuacje?
    - Jakie wnioski postawić w pozwie?
    - Czy mogę we wniosku zawrzeć moje oczekiwania, splata kapitalu,umorzenie
    czesci odsetek
    - Czy da sie cofnac naliczone przez ostani okres odestki
    - Czy napisanie w pozwie że kredyt jest sporny wedle prawa bankowego zmienia
    status takiego kredytu. ?
    - Czy opisane okoliczności dopuszczają możliwość ugody sądowej?
    - Jak składa się i jak wygląda wniosek do sądu o zawarciu ugody sądowej?
    - Jaka inna argumentacja może być zawarta przeze mnie w pozwie. ( fakt nie
    rozwiązania tej sytuacji blokuje moją sytuację życiową, wpis do rejestru
    dłużników i sprawia że nie jestem w stanie podjąć jakichkolwiek działań które
    pozwolą mi normalnie zarobkować. )

  • 2. Data: 2005-03-12 09:22:29
    Temat: Re: kredyt w pkosa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "funkacid" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - Czy sensowne jest występowanie z powództwa cywilnego wobec PKO?

    Moim zdaniem bezsensowne. O co chcesz ich pozwać? O to, że chcą odzyskać
    swoje pieniądze?

    > - Jak sądy traktują takie pozwy?
    > - Czy były już podobne sytuacje?

    Nie spotkałem się.

    > - Jakie wnioski postawić w pozwie?

    No właśnie.

    > - Czy mogę we wniosku zawrzeć moje oczekiwania, splata kapitalu,umorzenie
    > czesci odsetek

    Możesz, tylko jaka podstawa?

    > - Czy da sie cofnac naliczone przez ostani okres odestki

    Z punktu widzenia banku pewnie tak. Tylko z jakiego powodu mieli by to
    robić?

    > - Czy napisanie w pozwie że kredyt jest sporny wedle prawa bankowego
    zmienia
    > status takiego kredytu. ?

    Nie. Tym bardziej, ze pewnie maja już na to tytuł wykonawczy, koro byli u
    komornika.

    > - Czy opisane okoliczności dopuszczają możliwość ugody sądowej?

    Tak.

    > - Jak składa się i jak wygląda wniosek do sądu o zawarciu ugody sądowej?

    Google wiedzą.

> [...]
    > rozwiązania tej sytuacji blokuje moją sytuację życiową, wpis do rejestru
    > dłużników i sprawia że nie jestem w stanie podjąć jakichkolwiek działań

    Nie mam zielonego pojęcia, bo nie wiem o co chcesz ich pozwać. O to, ze nie
    chcą Ci darować swoich pieniędzy?

  • 3. Data: 2005-03-12 09:52:50
    Od: "funkacid" <f...@p...onet.pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia, bo nie wiem o co chcesz ich pozwać. O to, ze nie
    > chcą Ci darować swoich pieniędzy?

    ok, zapomnialem o jeszcze jednym myslniku

    - co robic ?

    pozdrawiam
    funakcid