  • 1. Data: 2005-03-12 09:36:25
    Temat: Re: Za ile do wiezenia?
    Od: Jarek <s...@o...pl>

    >Witam, jestem jednym z oszukanych w serwisie aukcyjnym. Podejrzany
    >został odnaleziony. Moje pytanie brzmi, jaka jest pewno=3Fć, że zostanie
    >ukarany (więzienie)? Czy to zależy od wysoko=3Fci kwoty, na jak=3F oszukał
    >ludzi? Je=3Fli tak, to jaka jest najmniejsza wchodz=3Fca w grę kwota, za
    >któr=3F nie zostałby wyroku w zawieszeniu/nie byłoby umorzenia?

    Pewnosci nigdy nie ma :) Kwota oszustwa nie ma znaczenia, liczy sie sam
    zamiar.

    Mysle, ze przy okazji przesluchania w charaktezre swiadka moznaby
    policji zapytac sie, czy podejrzany wyrazil zgode na wniosek w trybie
    art 335 kpk (poddanie sie karze). Jesli tak, wowczas trzeba by tylko
    dopilnowac, zeby prokurator w protokole przesluchania (w propozycji
    kary) obok sankcji karnych zawarl obowiazek kompensacji (naprawienia
    szkody w calosci o okresie zawiasow). Wtedy wszytko potoczy sie szybciej
    i sprawniej, ale oczywiscie pozostanie kwestia wywiazania sie skazanego
    z tego obowiazku.

    --
    Pozdrawiam, Jarek
    PGP: 0x7E9C34CA